Leuk huiswerkopdrachten.
In principe voldoen al je foto's aan de opdracht maar je zou ze iets spannender mogen maken.
1. Is niet een foto die mijn aandacht vasthoud.
2. Spreekt mij meer aan en omdat het om lijnen gaat past voor mij het horizontale vlak boven in de foto wel in de opdracht en ondersteunt de lijnen van de luxaflex. Er zit echter wel een lens vertekening in.
3. Het hek is opzich goed gekozen allen mag er een heel stuk van de boven en onderkant af zodat de nadruk op het hek valt.
4. De horizon staat wel erg scheef. Ook zou het sterker zijn geweest als de sporen vanuit de hoek van de foto waren gekomen.
5. Om deze foto goed tot zijn recht te laten komen had je een veel hogere F waarde moeten gebruiken zodat de wite strepen scherp waren geweest. Ook hier zou ik gekozen hebben voor een stuk van de voorgrond weg te laten zodat je met de witte strepen begint.
6. Ook hier is de horizon erg scheef.
7. Goed gezien maar waarom dit bord niet exact centraal geplaatst?
8. Voor mij de minste van de serie, ook deze houdt de aandacht niet vast.
Algemene vraag, waarom je ISO 800 hebt gebruikt met een hoge sluitertijd. Met een sluitertijd van 200 had je makkelijk uit de hand scherpe foto's kunnen maken en had de iso een stuk naar beneden gekund.
Verder ben ik het eens met de opmerking over het contrast.
Ik zie dat je bij de tweede serie je iso waarde terug gebracht hebt naar 200

. Je tweede serie vind ik beter maar ool hier kan meer spanning in de foto's worden gebracht. Goed blijven oefenen en gewoon dingen durven proberen.