Het is 10 jul 2025 17:13

Auteur Snijmachine voor foto's/papier
 Snijmachine voor foto's/papier
BerichtGeplaatst: 01 nov 2009 13:20 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dag allemaal,

Ik hoop dat dit op de juiste plaats staat. Voor mezelf sprekend betreft het namelijk vaak een laatste stap van mijn fotobewerking, weliswaar van een reeds gedrukte foto :) ...:

Ik ben op zoek naar een tafelmodel papier snijmachine van goede kwaliteit, met name om foto's te kunnen snijden (maar ook voor ander papiersnijwerk). Zeg maar met zo'n 'eng kapmes' eraan, wel met zo'n beschermkap uiteraard (voor de vingertjes...), zoals je ze op kantoor weleens tegenkomt. Minimaal a4, maar als het even kan en betaalbaar is zelfs a3. Wie kan mij zeggen wat goede merken zijn, en waar ik op moet letten?

Alvast dank! Groetjes, Eus

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 03:24 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik heb jaren geleden zo'n hakmes gekocht (A3 formaat) van het merk Ideal. Deze kostte toen ruim 600 gulden (kan je nagaan hoe lang geleden het was :rof ). Het was destijds het enige apparaat dat ook echt een redelijke 90ยบ hoek sneed. Ik schrijf speciaal in de verleden tijd, want tegenwoordig is ook dit hakmes wat minder nauwkeurig dan toen hij nieuw was. Kennelijk komt er met de loop der tijd wat speling in te zitten.

Naar mijn idee is de haakse hoek het belangrijkste om op te letten en verder kan je nog letten op de dikte van de stapel papier die je ermee mee kan snijden.

Veel succes!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 11:51 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Dank Wolves, gisteren heb ik zeer uitgebreid onderzoek naar die dingen gedaan op internet, en kwam uiteindelijk ook uit bij een Ideal (op basis van mijn criteria). Eentje van 200 Euro, ook hakmes, kan ook snijden tot en met A3, en weegt 7.5 kg (dat ding moet ik weer mee gaan nemen in een koffer ten koste van sinterklaas snoepgoed en allerlei ander lekkers vrees ik), mogelijk is het dezelfde als die jij indertijd hebt gekocht. Toen ik deze zag, herinnerde ik me dat we een aantal jaren geleden precies dezelfde op mijn werk indertijd hadden (het merk was me toen niet bijgebleven), en ik met dat ding toch 4 jaar heerlijk (stapeltjes) papier heb staan hakken en ik altijd wel blij werd van dat ding. Mijn keuze is dus inmiddels gemaakt! Hopelijk heb ik hem over een paar dagen in huis :) .

:zwaai

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 02 nov 2009 14:04 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
:up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website