Renaldo schreef:
jumper schreef:
Wat betreft realistische of onrealistische HDR wil ik het volgende zeggen.
HDR is altijd onrealistisch. Te word licht, telicht wordt donkerder om alles op één niveau te brengen wat betreft belichting.
Wat deze foto betreft. Ik ben van mening dat een HDR foto of dient om een foto minimaal bij te werken. het is er maar je ziet het alleen als je het origineel ziet. Suptiel.
Of je overdrijft en het moet goed zichtbaar zijn. Je creerd een andere wereld. Het moet knallen zoals ze in Nederland zeggen.
Deze foto heeft geen van beide Het is teveel voor suptiel en veel te weinig voor een echte HDR.
Dit is vis nog vlees en zelfs geen tofu.
Ik denk dat eer ook iets mis is met de scherpte of het lijnen van de foto's is niet goed gebeurt.
Voor mij moet je hier keuze's maken wat betreft HDR ofwel er voor gaan of nog meer inhouden.
Compo dode boom rechts en boven wat meer ruimte.
Jumper BB
Echt geen idee waar je het nou over hebt. Ben nu wel erg benieuwd wat jou defenitie van HDR is? Ik laat me verrassen.
Ben ook erg benieuwd wat er mis is in de scherpte en waar dan wel.
Deze foto is op een vrijwel windstille dag gemaakt, met statief en draadontspanner uiteraard. Diafragma op F11, maar ben benieuwd.
Gr. Renaldo
Als je hier op deze foto niet ziet dat de scherpte niet in orde is dan kan ik ook niet veel uitleggen. Als jij zegt dat deze foto vlijmscherp is want dat zou dan wel moeten in de omstandigheden die je opnoemt.
Is je spiegel opgeklat, gebruik je de timer. Voor HDR is het noodzakelijk dat je allemaal de zelfde foto's neemt wat betreft compo. Ieder mogelijkheid van beweging moet je uitsluiten.
Een statief is geen 100 % zekerheid om uw kamera stil te houden. monteer uw camera op het statief en duw eens stilletjes tegen de camera dan zul je mischein nog opkijken hoeveel beweging er nog is.
Tijdens het HDR proces kan het ook nog verkeerd gaan bij het uitlijnenen van de foto's.
Dan ga je nog rezisen wat ook al tegen de scherpte kan werken.
Het kan opvele manieren misgaan kwa scherpte en op deze foto is het misgegaan.
Kan ik het origineel HDR ergens bekijken?
Wat ik van HDR denk dat het moet zijn? Hangt van foto tot foto af. Maar ik ben van het princiepe Of HDR dient om een foto wat bij te werken zonder te zien dat het HDR is Of je maakt er een echte HDR van met de bijpassende sfeer. Alle andere tussen stadia zal ik geval per geval bekijken en bij deze foto Is het teveel om een foto bij te werken en te weinig voor HDR.
Ik hoop dat je mij nu begrijpt
Jumper BB