Deze foto’s maakte ik voor de binnenkant en omslag van mijn een paar weken uitgekomen nieuwe boek “Paradijs”
Alles gedaan in het gratis Progje : Photofiltre.
Misschien als je genoeg repen Bounty of bacardi rum achterover slaat...Oj je moet je insmeren met Fa dan rennen er dames in hun niksie achter je aan....
Met dit soort montages moet je goed de lichtrichting in de gaten houden.
Bij 1 en 2 klopt die niet helemaal, en dat geeft meteen een nepeffect, is jammer.
Bij nr 1 moet ik ook meer aan een videogame denken dan aan een boekomslag.
3 is wel okee, misschien had ik wel voor 1 kruis gekozen dat wat afweek van de andere 2.
Al met al een vlijtig stukje vormgeving, maar als fotograaf doet het me niet zoveel.
Ja het kan altijd beter maar de foto's worden in zo'n boek natuurlijk tot een 5e deel teruggebracht en dan is het al snel oke.
Bedankt voor de reacties...
Ik vind je platen niet zo geslaagd om eerlijk te zijn.
Bij foto 1 is de blauwe planeet te geplakt, rechtsbovenin staan een paar onbestemde vlekken, en de sterretjes zijn erg kazig.
De vleermuis op foto 2 heeft een belichting die totaal niet past bij de foto.
Op foto drie zijn er in het donkere gedeelte onder de kruizen en een stukje naar rechts horizontale afscheidingen te zien van een kleurverschil. Ook in het zwarte gedeelte zijn een aantal lichte puntjes te vinden die je nog moet wegwerken.
Verkleind naar 1/5 of niet, ik zou dit onacceptabel vinden voor een publicatie.
Het loopt prima dus ik denk dat wat je roept wel waarheid bevat, maar in een boek is er niets van de door jou genoemde zaken te zien. Het boek is de hoofdzaak en de foto's zijn bijzaak. Als het anderom had geweest lagen de kaarten zeker anders...
P.s zo is het uiteindelijk geworden: https://www.freemusketeers.nl/index.php ... adijs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Wendy. Zat diep na te denken op de bank en viel in slaap. Droomde over de oertijd. Weet niet wat dit wil zeggen? Maar goed. Bedankt voor je reactie.