mrJanneman schreef:
Behoeft kunst dan altijd uitleg of moet kunst iets bij je doen. Kunst hoeft voor mij geen enkele uitleg te geven.
Van Rembrandt kan je altijd een idee maken van wat je ziet. Bij Appel en bv Mondriaan weet je het onderwerp vaak niet en laat je de fantasie het werk doen.
Niet dat ik deze foto direct als kunst bekijk en mezelf die kwalificatie wil laten aanleunen.
Sommige kunst heeft wat uitleg nodig. Zie de voorbeelden die ik gegeven heb. Soms is het voldoende om te schetsen wie de kunstenaar is om dan plotseling zijn werk te begrijpen.
Hetzelfde geld voor muziek, Als je weet dat Beethoven doof was dan begrijp je waarom hij veel lage tonen gebruikte, Als je weet dat Puccini veel van de vrouwen hield, niet voor de sex (wat er wel bijkwam), dan kun je ook begrijpen waarvan de vele romantiek in zijn muziek kwam.
Het probleem is nu waar begint kunst of wat is kunst.
Is daar wel een definitie van. Ik denk dat de kunst in de kunstgallerijen wordt bepaald.
Plaatst deze foto in een aangepaste kader en je hebt al een heel andere foto, die zeker bij sommige een plaats aan de muur zal vinden. Waarom ze scheef staat daar kun je ook wel een draai aan geven. Het blauw kun je wel verklaren door één of andere Freudianse theorie.
Het vertikale heeft te maken met het seksuele conflikt dat je hebt met de blauwe kleur.
Voila en we zijn vertrokken. Allemaal larie en appekool, maar er zijn mensen die dit alles slikken en veel geld geven.
Dit maakt natuurlijk de weg vrij voor andere creaties die, doordat je beroemd bent geworden, als zoete broodjes verkopen.
En dan komen we in de fase dat je eender wat door de mensen hun strot kunt duwen.
En dan kun je zeggen zoals Picaso" Ik verdien geld door mijn handtekening onder een schilderij te zetten".
Ooit was er een tentoonstelling van schiderijen in een groot museum. Kunstenaars, wetenschappers, de beau monde en bekende werden uitgenodigd. Er werd met veel lof over deze onbekende kunstenaar gesproken. Woorden van 5000 euro werden gebruikt om deze schilderijen te verkopen en ze werden verkocht voor veel geld.
Op het einde van de avond zou de kunstenaar, himzelf naar de tentoonstelling komen.
Groot was de verbazing wanneer hij met groot tromgeroffel werd binnen gehaald.
Het was een aap!!!
Dus met deze foto heb je nog toekomst, wat wij ook hier mogen schrijven en wat niet wil zeggen dat ik je vergelijk met een aap