Het is 21 jul 2025 19:23

Ga naar pagina Vorige  1, 2

Auteur Twijfels
 Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 14:08 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben benieuwd waarom je daar dus aan twijfelt. Als je je handen zo stil kunt houden dat je bij 1/20s nog een foto kunt maken, maar dat er bij 1/10s al een beetje begint te bibberen, dan kan VR dus dit bibbertje voor je opvangen
:foto

Als VR enkel en alleen een commercieel verkooppraatje is en dat het niet werkt, dan zou dit commerciele verkooppraatje toch al lang (door met name door de beroepsgroep en de fanatieke amateurs) de grond in zijn getimmerd?

Ik ben het wel helemaal eens dat je eens dat je VR niet echt nodig hebt om een goede foto te maken, maar dat is weer een hele andere discussie. Met de goedkoopste compact kun je ook nog een mooie foto maken (als je er aanleg voor hebt...). Als je geen aanleg hebt, lukt het je ook niet met de duurste camera :)

Laatst bijgewerkt door Henry op 03 sep 2008 14:48, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 14:16 
Lid

Tk ben het voor 500% met Henry eens. Beeldstabilisatie is een fantastische ontwikkeling en niks verkooppraatjes. Het werkt gewoon. Het is voor groothoek dan niet echt nodig maar m.i. bij langere brandpunten gewoon een must!

Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 14:47 
Lid
Fotografie

Vind het wel een hele goede toevoeging van Pepi :good
Het nut van VR neemt af als je richting groothoek beweegt, maar heeft zeer zeker zijn nut in het telebereik.

Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 14:55 
Lid

Ik heb het een tijdje geleden getest met brandpunt 300 mm. Mijn camera heeft cropfactor 1,6 en volgens de 1/f regel zou ik op ca. 1/500 sec uitkomen. Ik kreeg met 1/100 nog scherpe opnamen met IS. Bij uitgeschakelde IS lukte me dat echt niet meer.

Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 20:20 
Lid

Van VR ben ik eigenlijk ook wel overtuigd. En baat het niet dan schaadt het niet...

Twijfels
BerichtGeplaatst: 03 sep 2008 20:34 
Lid

Maar het baat zeker hoor. Het is trouwens inderhand een standaard aab het worden

Twijfels
BerichtGeplaatst: 12 sep 2008 14:49 
Lid
Fotografie

Hallo,

eender wat je ook beslist. Goed zal het toch nooit zijn. Elke camera heeft pro's en contra's. De perfecte camera bestaat niet. Ikzelf heb een Sony A100 en ben daar zeer tevreden mee, maar ook mijn camera heeft minpunten.

Overleg met jezelf wat je verlangt van je toestel en wat je er wil aan uitgeven en maak een compromis. Hoe langer je nadenkt, hoe meer je zal twijfelen. Dit is voor alles zo (camera, lens, flash,...). Dit wil niet zeggen dat je over 1 nacht ijs moet gaan, daarvoor is het te veel geld.

Kijk misschien ook eens op http://www.kieskeurig.nl. Daar kan je in de meeste gevallen reviews lezen van mensen die dit toestel hebben. Ook kan je er vinden waar ze jouw droomtoestel het goedkoopste aanbieden.

Greetz, Peter

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Twijfels
BerichtGeplaatst: 12 sep 2008 17:51 
Lid
Fotografie

Daar komt nog eens bij dat het nieuwe model wat nog moet uitikomen beter is dan zijn voorgangers ;)

Twijfels
BerichtGeplaatst: 12 sep 2008 19:21 
Lid
Fotografie

Klopt helemaal :rof

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2