Say Cheese schreef:
Ik vind u vogeltje wel leuk, maar ik zou toch voor een ander diafragma gekozen hebben waardoor het wat meer los kwam van de achtergrond. Je moet toegeven dat je niet het excuus kan gebruiken : "Ik moets snel zijn, want anders ging hij vliegen!".
Groetjes,

ben erg beperkt met mijn camera kwa diafragma, groothoek 3,5 en 7,0
telelens 5,4 en 10,8, ben het wel met je eens dat het mooier is dat het los komt van de achtergrond, en ik heb net bij thuiskomst gekeken, en inderdaad hij zit er nog steeds...
Atlan schreef:
het is reeds gezegd maar ik zou aar aan to e willen voegen dat je sowieso je camera recht moet gaan houden..... de horizon staat wel heel vaak scheef en dat geeft in deze platen geen meerwaarde......
Groet,
Ed
ik zit met smart te wachten op mijn statief, hoop dat het dan beter gaat, zal het zonder zeker meer in de gaten houden..
Akira schreef:
De kleuren en de contrasten zijn allemaal in orde. Het eerste wat me bij de molens opvalt is dat ze erg krap gekaderd zijn. Ik zou ze echt wat meer ruimte gunnen. Achterover hellende molen is al benoemd. Verder vind ik 1,2 en 6 wat onscherp. Let op je horizon, deze staat vaak scheef.
Bij 5 zou ik kiezen, of de sporen, of de bomenrij, nu vallen ze allebei een beetje in het niet en komt je onderwerp niet goed naar voren.
Van 3 zou ik een reepje van de onderkant afhalen.
Serrotone schreef:
De kleuren in de eerste twee foto's bevalt me wel!

De molen is inderdaad wel wat krap gekaderd.
met dit commentaar ben ik wel blij, had mezelf voorgenomen om daar de hele dag mee te spelen witbalans en belichtingstrap..(histogram..?)
en dat die er zeer krap op staat, bij foto 2 zowiezo, ik hing daar bijna met de bips boven een sloot, ging echt niet om verder naar achteren te gaan, heb de zoom dan ook niet gebruikt, foto 1 doe ik nog een x van het weekend, daar heb ik nog wel speling...
allen bedankt voor jullie input zover...