Het is 20 jul 2025 06:11

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Experimenteren
 Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Vandaag een beetje aan het experimenteren geweest in een landschap.....
Ik wist niet of deze bij portretten hoorden of bij landschappen..

Na alle tips lekker aan het klussen geweest op verscherpen, contrast, en gewoon wat klungelen.. ..
Volgens mij iets té.. maar dat hoor ik dan gráág van jullie ;)

Scherpte met mensen:
Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:13 
Lid
Fotografie

zal hem voor je verplaatsen naar overige foto's, zijn niet echt landschapjes ;)

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:15 
Lid
Fotografie

Hahaha, thank's.. ;)

Ik was al aan het twijfelen!!!
Viel daar ergens tussen portret en landschap!

Heb je ook gekeurd?

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:25 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Vind ze wel wat hebben qua kleur en contrast.....
Mist wel net dat ietsje extras in het onderwerp waarin canvasrepro zo goed is....
Twijfel over de afvoer in foto 1: wel of niet eraf....
Foto 2 is een mooie bewegings foto waarbij het onderwerp nog redelijk scherp is.
Foto 3 is krachtig van kleur en contrast met die mooie felrode tas.

Profiel op dit foto forum
 Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 21:53 
Lid

over f1 onderwerp staat te centraal en mis een gezicht, je verdeelt je opname in 3 stukken terwijl de buitenste delen niets bijdragen tot de foto integendeel ze storen het onderwerp
f2 mooi pan met je cam maar je bent iets te laat, had de fietser liever rechts gezien dan reed ie het beeld in
f3 door de bomenrij krijg je een nette diepte en geeft een lekker kijkend beeld naar het onderwerp toe dat hier op de juiste plaatst staat.
de rode tas voegt een extra aandacht punt toe naar het onderwerp en doet het plaatje kloppen, dit is voor mij dan ook de beste plaat van de reeks.

greets

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 17 jan 2010 23:41 
Lid
Fotografie

Eerste twee spreken me niet aan, lekker te zien dat je zo experimenteel bezig bent, maar die spreken me niet aan.

Derde is een simpel beeld, niks bijzonder, doch door standpunt, weglopen stoep in de diepte met de bomenrij, de zeer sfeervole contrasten houdt het beeld de kijker vast.

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 02:03 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Wat wil je ons laten zien? en wat is het doel van het experiment. Voor mijn zijn het niet zeggende beelden.

Foto01 heeft geen balans en het meisje?

Foto02 Een man op de fiets en beweging?

Foto03 is in balans maar wat vertelt het?

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 08:55 
Lid
Fotografie

Ik ben aan het oefenen op scherpte en aan het experimenteren met mijn camera..

Tot nu toe wilde ik nog niets anders zeggen dan bewegende mensen in een dorp..
Gelet op Scherpte en contrast ...
Zoals de titel zegt experimenteren..
Als je al mijn topic's bekijkt (klik op mijn naam en klik dan op foto'gebruiker) Dan zie je dat ik vanalles en nog wat aan het oefenen ben en een stijl aan het ontwikkelen.. niet meer en niet minder....

Verder ben ik niet zo in voor een discussievoering met jou over elke foto...

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 11:12 
Lid
Fotografie

Je hoeft ook niet om elke foto te discussiëren soms kan dat niet. Maar is het niet beter dat je de experimenteren gelijk aan de foto's toepast die ook echt wil maken. Dat is denk ik beter te begrijpen dan dit en heb je ook al voorbeelden van een bepaalde stijl?

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 18 jan 2010 19:29 
Lid
Fotografie

Pindakaas schreef:
Je hoeft ook niet om elke foto te discussiëren soms kan dat niet. Maar is het niet beter dat je de experimenteren gelijk aan de foto's toepast die ook echt wil maken. Dat is denk ik beter te begrijpen dan dit en heb je ook al voorbeelden van een bepaalde stijl?

Ik begrijp deze zin niet helemaal denk ik.. ?
Ik zal het even in een paar uitsplitten ahahah ... (jaaaa.. ik ben niet zo intelligent hoor)

Je hoeft ook niet om elke foto te discussiëren soms kan dat niet.
Klopt, vooral dit osoort foto's die eerder spontaan genomen zijn en later pas 'samengebracht' normaliter maak ik geen foto's van onbekenden, maar deze waren zo anoniem, dat ik ze durfden te plaatsen..
Ik vond het wel spannend.. het voelde een beetje voyeuristisch.. ;)

Maar is het niet beter dat je de experimenteren gelijk aan de foto's toepast die ook echt wil maken. Kijk deze begreep ik niet helemaal..
Je bedoelt dat ik met een persoonlijke opdracht op pad ga en met dát doel ga fotograferen? Misschien wel een leuk idee.. ik ben echter wel van de spontane dingen.. zo zie ik een vogel, zo zie ik een schuin- mank lopende vrouw met een felrode tas, die op de foto mega-recht staat, waarvan alleen ik zal weten dat zij een mank-lopend-persoon is..

Een kind die naar haar broertje kijkt hoe die op gevaarlijk ijs begeeft.. Misschien kan ik dan beter het broertje erbij nemen, zodat mijn bedoeling duielijk wordt.. is dat zo ongeveer wat je bedoelt?

Een vluchtig fietsende voorbijganger die vanuit door mij eigen bestuurde auto gefotografeerd is, waarvan hij niet wist dat hij op de foto stond.. waarvan ik later dacht.. hey verrek, er staat écht iemand op..

Dat is denk ik beter te begrijpen dan dit---> en heb je ook al voorbeelden van een bepaalde stijl?
Is dat laatste een vraag?
Jouw foto's waren moeilijk te 'begrijpen' .. je zet er bij 'stil leven' dus weet ik dat het een stil leven zal zijn.. dan is het een TOTAAL andere foto dan ik verwacht bij een stil leven.. dus begrijp ik jouw persoonlijke opdracht ? Omdat je het erbjij zet?

Kan fotografie ook niet 'een eigen interpretatie geven aan' betekenen?

Bij mij staat er: 'scherpte met mensen' bij de foto's.. dus dat was mijn opdrachtje.. omdat ik vaak wazige foto's heb, wil de ik scherpte en contrast uitdragen.. maar je geeft toch een eigen interpretatie aan wat je ziet? Zoals je ook interpuncties leest en dáár neerzet waar jij ze denkt te kunnen gebruiken?

Ik heb nog geen eigen stijl...
Hou wel van sfeerfoto's heb ik ontdekt..
Dus daar ga ik lekker op alle sferen oefenen.. ;)
Met daarnaast nog allerlei dingen.. gewoon leuk..
Even lekker stilstaan naast al het gehol..

Experimenteren
BerichtGeplaatst: 19 jan 2010 14:50 
Lid
Fotografie

@heidelroosje

Je mag mensen op straat buiten fotograferen openbare ruimte.

Ik wist natuurlijk niet wat je wilde bereiken met je experiment je doet aan spontaan fotografie een hele andere manier hoe ik te werk ga.

Maar de beelden vertellen voor mijn niks het broertje de bij fotograferen zal de foto al heel veel sterk maken met een mooie compositie natuurlijk.

Dat de vluchtige fietsende voorbijganger uit een bestuurde auto is gefotografeerd kan mooi zijn maar deze foto is het niet.

Je moet wat meer spanning en sfeer in foto's brengen en misschien dichter op het onderwerp staan en minder tele fotograferen.

Dat ik om voorbeelden vraag is omdat je aan het experimenteren bent en dat doe je ook door goed naar anderen te kijken. Dus ik was benieuwd naar je voorbeelden.

Ik denk dat je aan fotografie je eigen interpretatie kan geven daar draait creativiteit toch om. Dat je een eigen opdracht maakt is goed maar deze foto's zijn niet te begrijpen en dat heeft ook te maken met gebrek aan artistieke waarde en sfeer. Als ik de voorbeeld maakt met deze foto's en jou landschap foto in Duitsland dan heeft die veel meer sfeer door het zachte licht.

Dat je anderen foto's verwacht bij de mijn foto's van stilleven komt ook hoe jij naar beelden kijkt denk ik. Een persoonlijke opdracht is niet goed als je een koe fotografeer het gaat er ook om HOE je de koe fotografeer.

Begrijp je het?

Misschien een interessante discussie

http://www.photodrome.nl/forum/viewtopic.php?f=12&t=16762

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp