Pindakaas schreef:
Je hoeft ook niet om elke foto te discussiëren soms kan dat niet. Maar is het niet beter dat je de experimenteren gelijk aan de foto's toepast die ook echt wil maken. Dat is denk ik beter te begrijpen dan dit en heb je ook al voorbeelden van een bepaalde stijl?
Ik begrijp deze zin niet helemaal denk ik.. ?
Ik zal het even in een paar uitsplitten ahahah ... (jaaaa.. ik ben niet zo intelligent hoor)
Je hoeft ook niet om elke foto te discussiëren soms kan dat niet. Klopt, vooral dit osoort foto's die eerder spontaan genomen zijn en later pas 'samengebracht' normaliter maak ik geen foto's van onbekenden, maar deze waren zo anoniem, dat ik ze durfden te plaatsen..
Ik vond het wel spannend.. het voelde een beetje voyeuristisch..
Maar is het niet beter dat je de experimenteren gelijk aan de foto's toepast die ook echt wil maken. Kijk deze begreep ik niet helemaal..
Je bedoelt dat ik met een persoonlijke opdracht op pad ga en met dát doel ga fotograferen? Misschien wel een leuk idee.. ik ben echter wel van de spontane dingen.. zo zie ik een vogel, zo zie ik een schuin- mank lopende vrouw met een felrode tas, die op de foto mega-recht staat, waarvan alleen ik zal weten dat zij een mank-lopend-persoon is..
Een kind die naar haar broertje kijkt hoe die op gevaarlijk ijs begeeft.. Misschien kan ik dan beter het broertje erbij nemen, zodat mijn bedoeling duielijk wordt.. is dat zo ongeveer wat je bedoelt?
Een vluchtig fietsende voorbijganger die vanuit door mij eigen bestuurde auto gefotografeerd is, waarvan hij niet wist dat hij op de foto stond.. waarvan ik later dacht.. hey verrek, er staat écht iemand op..
Dat is denk ik beter te begrijpen dan dit---> en heb je ook al voorbeelden van een bepaalde stijl? Is dat laatste een vraag?
Jouw foto's waren moeilijk te 'begrijpen' .. je zet er bij 'stil leven' dus weet ik dat het een stil leven zal zijn.. dan is het een TOTAAL andere foto dan ik verwacht bij een stil leven.. dus begrijp ik jouw persoonlijke opdracht ? Omdat je het erbjij zet?
Kan fotografie ook niet 'een eigen interpretatie geven aan' betekenen?
Bij mij staat er: 'scherpte met mensen' bij de foto's.. dus dat was mijn opdrachtje.. omdat ik vaak wazige foto's heb, wil de ik scherpte en contrast uitdragen.. maar je geeft toch een eigen interpretatie aan wat je ziet? Zoals je ook interpuncties leest en dáár neerzet waar jij ze denkt te kunnen gebruiken?
Ik heb nog geen eigen stijl...
Hou wel van sfeerfoto's heb ik ontdekt..
Dus daar ga ik lekker op alle sferen oefenen..

Met daarnaast nog allerlei dingen.. gewoon leuk..
Even lekker stilstaan naast al het gehol..