ruud_ schreef:
Dankzij de hesjes konden we voor de hekken staan om foto's te schieten.
Maar was dat hesje nu ook echt nodig om deze foto's te kunnen maken?
ruud_ schreef:
Al was de plaatselijke omroeper daar niet altijd even blij mee omdat er op zeker moment ''een fotograaf'' tussen hem en de startlijn ging staan

.
Acrreditaties waren bij dit evenement volgens mij niet echt nodig en ik vind het onverantwoordelijk dat een organisatie het toestaat om voor de hekken te mogen staan om te fotograferen. Dan bevinden die fotografen zich ook op glad ijs. Ik had in geval van accreditatie bij een dergelijk evenement waarschijnlijk ook grotendeels achter het hek gebleven. Je fotografeert een race, met motoren, op ijs. Geen race met kevertjes door een doolhof. Dit zijn machines die je, wanneer ze naar je toe glijden, je behoorlijk kunnen verwonden of nog erger. De dode die deze dakarrace viel toont iets dergelijks nog maar aan. Je kunt het opzoeken, zoals zij deed door ergens te gaan staan waar dat niet mocht, maar ook al heb je 'het recht' om daar te gaan staan vanwege je accreditatie dan kun je nog een te groot risico nemen. Wees blij dat er dan maar niets gebeurd is.
De foto's vind ik wat standaardjes. Een enkeling zoals nummer 2 staat nog scheef (water bevriest 'waterpas' en een pylon die erop staat, staat dus recht) Een foto als de derde is teveel van opzij en een foto als de vierder biedt wel potentieel, maar dan vanuit een lager standpunt.