Tamron 18-250 voor Sony D-SLR

Plaats reactie
GTR1000
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Contacteer:

Tamron 18-250 voor Sony D-SLR

Bericht Geplaatst:

Hallo,

ik overweeg om me een Allround reislens aan te schaffen zodat ik op reis of tijdens een weekend-trip niet steeds hoef te wisselen van lens.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Tamron 18-250 of een Sony 18-250.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en eventueel een paar voorbeeld fotos kan tonen.

Tx, Peter
Omhoog Profiel Website Foto's
Mendel
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Tamron 18-250 voor Sony D-SLR

Bericht Geplaatst:

Voorbeeld foto's

ps klik op 'more' als je andere wilt gaan bekijken, foto's zijn klikbaar voor groter formaat.
GTR1000
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Tx.
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ikzelf heb er niet voor de aanschaf van een extra all round lens gekozen...
Omhoog Profiel Foto's
Thomas
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Ikzelf heb er niet voor de aanschaf van een extra all round lens gekozen...
Weet ook niet of het mijn voorkeur zou hebben. Maar kan best begrijpen dat je flexibel wilt zijn, zeker op reis als je niet weet wat je tegen gaat komen.

Voor de beste kwaliteit neem je voor elk doel specifieke objectieven mee :)
Omhoog Profiel Foto's
leen
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

hier 905 voorbeeld foto's gemaakt met de Tamron,

https://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12718" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier 547 foto's van de Sony,

https://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12785" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zelf vind dergelijke lensen een beetje een compromie blijven, maar in het midden gebied van de brandpuntafstand zullen ze het wel aardig doen.
Omhoog Profiel Foto's
GTR1000
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

De lens is eigenlijk ook alleen bedoeld als reislens om mee te nemen als ik met de motor onderweg ben en redelijk wat plaatsgebrek heb. Als ik met de auto onderweg ben is er geen probleem om meerdere lenzen mee te nemen.

Greetz, Peter
mark
Lid
Lid
Bezwaar bewerken: Ja
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Dan zou ik eerder een goede compact/bridge camera kopen voor erbij i.p.v. een matige megazoom objectief
GTR1000
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik nog maar een tijdje ga wachten (en sparen ;)) en nog eens goed zal nadenken.

Greetz, Peter
Henry
Lid
Lid

Bericht Geplaatst:

Ik neem dan ook liever een compactje mee dan dat ik met allerlei goedkopere lenzen aan de slag ga.
Als er slechts 1 lens mee kan, dan probeer ik me een apart doel mee te geven. Ik focus me dan op 1 specifiek onderdeel / detail. Kan ook hele mooie foto's opleveren :)
Omhoog Profiel Foto's
GTR1000
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Henry schreef:Ik neem dan ook liever een compactje mee dan dat ik met allerlei goedkopere lenzen aan de slag ga.
Als er slechts 1 lens mee kan, dan probeer ik me een apart doel mee te geven. Ik focus me dan op 1 specifiek onderdeel / detail. Kan ook hele mooie foto's opleveren :)
Is misschien ook een optie.

Tx, Peter
fotobram
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Een dslr met superzoom is in mijn ogen altijd nog klassen beter als een compactje.
Ik noem even hogere ISO , lagere ruis. Je kan zien wat je op de foto krijg (nee bij compactjes zie ik dat niet).

Ik heb voor mijn Nikon de 18-200 VR. Beeldkwaliteit is niet slecht, maar zoals de meeste superzooms heeft hij zwaar last van 'lens creep'. De vertekeningen van zo'n superzoom zijn vaak, maar niet altijd te corrigeren in PS of in mijn geval NX2. Scherpte is bij superzooms niet gelijk over het gehele zoom bereik. Mijn 18-200 is het zwakst rond de 130mm.
Verder moet vermeld worden, dat de langste brandpunts afstand alleen maar geld voor scherpstelling op oneindig. Voor opname dichtbij is dit veel minder.
In mijn Olympus periode had ik de 18-180 mm. Zelfde verhaal eigenlijk. Alleen geen VR.
GTR1000
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht Geplaatst:

Een dslr met superzoom is in mijn ogen altijd nog klassen beter als een compactje.
Ik noem even hogere ISO , lagere ruis. Je kan zien wat je op de foto krijg (nee bij compactjes zie ik dat niet).
Ter verduidelijking, mijn oude Samsung A6 (compactje) gaat sowieso altijd mee. Al was het maar als reserve. Dit is ook niet groot en kan eventueel in de binnenzak van mijn motorjas (is nog waterdicht ook). Het compactje gebruik ik dan meestal als het weer te nat is voor de DSLR. Ook heeft mijn vrouw er nog iets aan, want met zo een compactje kan ook zij overweg (in de Automaische stand). De DSLR is net iets te ingewikkeld voor haar (trouwens ze heeft er geen interesse voor zegt ze zelf).

Mij gaat het er alleen maar om dat ik maar 1 lens hoef mee te nemen als ik met de motor onderweg ben. Dan kan ik nl een kleinere cameratas meenemen dan nu. Op een motor heb je sowieso al een hoop beperkingen wat bagage betreft.

Ik heb nu echter (door een tip in dit topic) eens geprobeerd mijn broer zijn bridge (Panasonic-Lumix FZ-18 https://www.kieskeurig.nl/product/525DC ... 3E7940.htm) mee te nemen en ik moet toegeven dat dit toestel me niet tegengevallen is als reistoestel met de motor. Het is echter geen DSLR.

Ik weet het nog altijd niet. Ik hou jullie wel op de hoogte als ik een beslissing genomen heb of het een goede beslissing was (voor mij dan).

Greetz, Peter
Plaats reactie

Terug naar “Camera's, lenzen en toebehoren”