Rob Pieters schreef:
jumper schreef:
Zonder hier een discutie uit te lokken over schone energie vraag ik mijn eigen af waaruit lijden jullie af dat dit een zeer vervuilende centrale is. Het gaat gewoon over de waarneming van de foto plus het comment van . Iemand ziet een foto en trekt een conclusie. Of hoe belangrijk en mislijdend foto's kunnen zijn in ons dagelijks leven
Jumper BB
Een discussie is niet nodig, maar ik lees iets onder een foto en verwerk dat in mijn compliment
Er vanuit gaande dat hetgene klopt wat er door de maker geschreven is..........
Is het misschien wel een mooie foto van schone energie
Grtn Rob
En dat vewoord nu juist wat ik wil zeggen. Dikwijls wordt er gebruik gemaakt van foto's of film om de mensen te beinvloeden, manipuleren, misbruiken enz juist omdat we er vanuitgaan dat wat op een foto staat wel juist zal zijn. Als men er dan nog een tekst bij plaatst dan kan men zeker alle kanten mee uit.
Het viel mij op omdat uit de koeltorens, waterdamp komt en uit de schoorstenen waar de vuiligheid uitkomt niets te zien is. Mischien is dit wel een super propere centrale, mischien ook niet maar dat is niet uit de foto op te maken. Toch wordt er gezegd dat dit een vuile centrale is.
Hoe ver manipulatie van foto's kan gaan is het volgende.
Iedereen kent wel de foto's van de concentratiekampen waar men enkele joodse gevangenen ziet liggen op een bed terwijl ze poseren voor de fotograaf. Dit zijn dus in scene gebrachte foto's.
Bij de bevrijding van de kampen waren logischer wijze de gevangenen naar buiten gekomen.
Daarom heeft toen de fotograaf gevraagd of ze nog eens naar binnen wilde gaan en op het bed gaan liggen. Dit soort zaken wordt zonder scrupules gevraagd aan mensen die hun dood zaten af te wachten in deze barakken en heel waarschijnlijk enorm blij waren dat de miserie gedaan was.
Paul ik beschuldig u niet van manipulatie van uw foto, maar weet dat wanneer je een foto plaatst dat je dan ook een zekere verantwoordelijkheid bijneemt. Een foto en commentaar kan verstrekkende gevolgen hebben.
Jumper BB