Het is 19 jul 2025 01:34

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Jachthaven van Oostende.
 Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 19:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet echt een landschap misschien maar ik wist niet waar ik deze foto anders moest posten.

Een fotootje van vorig weekend.
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 21:48 
Lid

ik vind dit enerzijds een hele drukke foto, door de vele lijnen van de boten. maar als je daar even doorheen kijkt, heb je een mooie dieptewerking door het pad rechts en door de gebouwen op de achtergrond. deze vormen een mooi geheel met zijn allen.

Ook erg mooi licht trouwens, toppie!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 21:54 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik vind het een mooie foto..
Juist door de drukte ... :D Daardoor ben ik geneigd om naar alles te kijken wat opvalt.. de lucht, de flatgebouwen, etc...

Voldoende te kijken met toch enkele opvallende rustpunten...

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010 22:45 
Lid
Fotografie

Op zich kan ik wel mee gaan mijn voorgangers. Het bootje linksonder had ik liever helemaal gezien.

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 10:28 
Lid
Fotografie

Het is wel een foto die iets heeft, ik denk dat dat ook komt door de mooie belichting/kleuren/contrast, hoewel ik de reflectie van de zon rechtsonder storend vind, evenals de flare rechtsbovenin.
Maargoed, ondanks de drukke compositie en het ogenschijnlijk willekeurig afgesneden bootje en gebouw heeft de plaat toch iets.

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 12:05 
Lid
Fotografie

belichting en compo kan ik mij wel in vinden,ergo een fotograaf waardig.
Maar de foto an sich komt bij mij niet boven een vakantiefoto uit.
helaas

flipje

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010 18:32 
Lid
Fotografie

Iedereen bedankt voor de comments :) .

flipjetiel44 schreef:
helaas

flipje

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar eigenlijk spreekt je opmerking zichzelf toch een beetje tegen.
Akkoord, het onderwerp is ietwat banaal en niets bijzonders. Maar het is toch juist dan dat de inbreng van de fotograaf (door onder andere de compositie en de belichting) juist het verschil maakt met een doorsnee vakantiekiekje volgens mij.

Een foto maken van een onderwerp dat op zich uniek is dat kan iedereen. Het jammere is dan wel dat maar al te dikwijls de foto onmiddelijk ook als iets unieks wordt aanzien en met groot applaus zal worden onthaald, zelfs al is hij fotografisch gezien eigenlijk niet bijzonders.
Als mensen een foto beoordelen dan is het immers maar al te vaak het onderwerp in plaats van de foto zelf die ze evalueren, zelfs op een fotografieforum!
Volgens mij onderscheid een goede fotograaf zich juist omdat hij erin slaagt om het alledaagse toch op een originele manier in beeld te brengen. (Niet dat ik wil beweren dat ik daar met deze foto in geslaagd ben hoor).
Om te kunnen spreken van een goede foto is het volgens mij immers niet het onderwerp in de foto dat origineel moet zijn (al is het natuurlijk meegenomen) maar de foto zelf. En hoe groter de tegenstelling tussen de banaliteit van een onderwerp en de originaliteit waarmee het gefotografeert is, hoe beter de fotograaf......denk ik :D .

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 09:25 
Lid
Fotografie

Daar heb je zeker gelijk in.

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 16:16 
Lid
Fotografie

Gomethevelo schreef:
Iedereen bedankt voor de comments :) .

flipjetiel44 schreef:
helaas

flipje

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar eigenlijk spreekt je opmerking zichzelf toch een beetje tegen.
Akkoord, het onderwerp is ietwat banaal en niets bijzonders. Maar het is toch juist dan dat de inbreng van de fotograaf (door onder andere de compositie en de belichting) juist het verschil maakt met een doorsnee vakantiekiekje volgens mij.

Een foto maken van een onderwerp dat op zich uniek is dat kan iedereen. Het jammere is dan wel dat maar al te dikwijls de foto onmiddelijk ook als iets unieks wordt aanzien en met groot applaus zal worden onthaald, zelfs al is hij fotografisch gezien eigenlijk niet bijzonders.
Als mensen een foto beoordelen dan is het immers maar al te vaak het onderwerp in plaats van de foto zelf die ze evalueren, zelfs op een fotografieforum!
Volgens mij onderscheid een goede fotograaf zich juist omdat hij erin slaagt om het alledaagse toch op een originele manier in beeld te brengen. (Niet dat ik wil beweren dat ik daar met deze foto in geslaagd ben hoor).
Om te kunnen spreken van een goede foto is het volgens mij immers niet het onderwerp in de foto dat origineel moet zijn (al is het natuurlijk meegenomen) maar de foto zelf. En hoe groter de tegenstelling tussen de banaliteit van een onderwerp en de originaliteit waarmee het gefotografeert is, hoe beter de fotograaf......denk ik :D .

Ik begrijp dat ik ergens mijzelf tegenspreek, maar wat ik meende te zeggen, is dat de belichting OK is, ook over het standpunt is nagedacht. Maar het is meer een foto voor het vakantiealbum cq fotoavondje thuis na de vakantie. Het heeft voor de maker een emotionele waarde maar voor iemand die totaal niet op deze plek geweest is, noch een bootjesman is, kan niet zo veel met zo'n foto.

Een reactie nav jouw reactie, uiteraard probeert een betere amateurfotograaf ook op de bekende plekken een afwijkende foto te maken, of zoals hier in de haven een interessant beeld te maken en dat is mijn optiek niet helemaal geslaagd. Je mist ergens een eyecatcher, wat dat ook mag zijn (fraaie lucht, een persoon)
Tijdens mijn repliek heb ik nog een paar keer de foto bekeken en ik blijf bij mijn mening Technisch perfect :up , maar verder geen foto waar je nog een keer naar kijkt. En begrijp mij goed het volgende is absoluut niet negatief bedoeld, maar hij kan zo in een wervingsfolder van Oostende want hij geeft een duidelijk beeld van de Marina van Oostende.

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 01 apr 2010 18:45 
Lid
Fotografie

@flipjetiel44: Mijn bemerkingen bij je comment waren gewoon wat bedenkingen in het algemeen die ik er bij plaatste hoor. Ze sloegen dan ook niet speciaal op deze foto.
Ik apprecieer je opmerking over mijn foto dus echt wel. En waarschijnlijk heb je voor het grootste deel ook wel gelijk.
Het is nu immers niet dat ik deze foto zelf nu zo fantastisch vind maar ik vind het wel leuk om over zulke dingen als je opmerking na te denken. Ik blijf me er immers steeds weer over verwonderen waarom mensen een bepaalde foto mooi vinden en een andere dan weer niet. En ik sla op dat gebied zelf de bal maar al te vaak mis, en nog het meest van al over mijn eigen foto's ;) .
Bedankt dus voor je inbreng, want iedere comment die me doet nadenken is zeker een goede :) .

Jachthaven van Oostende.
BerichtGeplaatst: 03 apr 2010 19:16 
Lid
Fotografie

Een mooie foto met een goede compo, goed belicht en veel om te zien. Het meest boeiende vind ik toch wel het licht en de lichtval, kijk maar eens goed naar die eerste drie boten. Ik kan 'm wel waarderen :up

groet,
Martin

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp