Het is 23 jul 2025 19:46

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Le fondry des chiens
 Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 20 jun 2010 12:15 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Met het foto weekend naar Belgie zijn we naar le fondry des chiens geweest. Een prachtig gebied, geeft echt het gevoel alsof je ver in het buitenland bent. De afgronden in de rotsen zijn zeer mooi om te zien.

Ik hoor graag commentaar aangezien landschappen niet mijn sterkste kant is.

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Als je naar beneden liep zat er ook een grot.

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 20 jun 2010 15:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Rete moeilijk hoor om in landschappen de diepte weer te geven die je daar hebt ervaren. Nr 1 te veel lucht en ik zou hem meer over de rand geschoten hebben. Mensen of dieren of iets waarvan we automatisch de afmetingen van herkennen onderin de diepte helpen de diepte beter weer te geven. Nr 2 gelijk commentaar hoewel ik begrijp dat je de mooie voorgrond niet wilde missen. Een trap om een ander perspectief te kunnen nemen zou helpen, maar die sleep je niet even mee. Met scherptediepte zou je ook kunnen spelen. Ook weer lastig met jouw sterke groothoeklenzen. Nr 3 is dus al een stuk beter! De laatste 2 zijn leuk voor een familiealbum met verhaal, maar verder doen ze me niets.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 20 jun 2010 18:25 
Lid

Ziet er uit als een mooi gebied. Waar is dit precies in Belgie? Google maps lijkt het niet te kennen?

Nu even over de foto's:

Misschien een idee om de foto's even te nummeren, en ook de exif-gegevens per foto te plaatsen?

#1 - Ik heb het idee dat deze foto staand is genomen? Wellicht zou hij sterker zijn als je hem liggend, en dichter bij de rand had genomen. Nu vind ik de voorgrond te zwak door de gekke hoek, en doordat het niet lekker scherp is. Verder stoort het harde licht op de rots in de verte. Verder heb ik het idee dat hij iets scheef is. Kleuren zijn wel goed!

#2 - Is eigenlijk qua compositie praktisch het zelfde als nummer 1, behalve dat de voorgrond iets anders is. Opmerkingen die ik hierover heb zijn precies hetzelfde als bij nummer 1

#3 - Hier gelukkig niet die harde zon, maar ook hier vind ik het standpunt niet zo fijn...

#4 - Hier zou ik in plaats van geflitst te hebben, gewoon de camera stabiel gezet hebben op bijv een statief, of desnoods op de grond, en dan de langere sluitertijd zijn werk laten doen. Ik vind de flits nu een beetje sfeer verpestend.

#5 - Doet me niet zoveel, ik vind de beeld opbouw niet zo fijn, en ook het feit dat er alleen maar een zwart gat zit vind ik niet zo fijn om naar te kijken.

Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 20 jun 2010 20:49 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
voor de beoordeling is het fijner als je de foto's even nummert ;) ik vind de kleuren heel mooi in je serie, voor de rest ga ik met de vorige comm. mee ;)

Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 22 jun 2010 20:18 
Lid
Fotografie

Kleurtjes zijn inderdaad mooi.
Maar verder volg ik ook.

Profiel op dit foto forum
 Le fondry des chiens
BerichtGeplaatst: 22 jun 2010 21:22 
Lid
Fotografie

Allereerst vind ik het landschap erg mooi en de kleuren . contrasten die je in je fotos hebt ook! Voor het overige sluit ik me bij polariteit aan!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp