Nagtie schreef:
...
Dus je staat nu voor de keuze: Nikon, Canon, Sony en Pentax. Ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar de Pentax is het niet, de Pentax is prima camera, maar ze hebben de digitale slag behoorlijk gemist waardoor ze behoorlijk achter lopen. Bij Sony leek dat ook zo, maar die hebben daar veel tijd en geld in gepompt met als gevolg dat daar nu een mooie lijn camera's van is.
Dus....
Toch even hier op inhaken (ja ik hap

). De Pentax Kx is een erg goede camera, helemaal voor het geld wat je er voor betaald. Tuurlijk heeft hij zijn nadelen, maar dat heeft iedere camera. Daarbij verslaat hij op de hogere iso´s de nieuwere en duurdere canon 550D. Het enige wat dan over blijft zijn de lenzen. Van third party lenzen zijn de meeste er ook in Pentax uitvoeringen. Alleen de lijn eigen Pentax lenzen is wat minder uitgebreid dan Canon/Nikon. Daar in tegen kan je zo'n beetje elke Pentax lens uit het analoge tijdperk gebruiken zonder adapter of wat dan ook.
Zo moest ik even kwijt, ik snap niet dat mensen Pentax zo onderschatten

.
Edit: TS over die batterijen, ik vind het alleen maar handig. Koop een paar goede oplaadbare batterijen en je hebt het zelfde principe als een accu. Ben je op vakantie en je lader vergeten, loop je de eerste de beste supermarkt in en koop je een paar gewone batterijen, die je prima kan gebruiken. Ik doe zo'n beetje 400 foto's met 4 topcraft (aldi) batterijen a €1,75 per 8 o.i.d., maar ik heb een Pentax k100d, K-x weet ik niet.