Onderstaande heb ik een tijd geleden ook gedaan.
Na de update van Firefox staat de optie er echter niet meer bij

Ik heb bij die add-on trouwens als profiel het kleurprofiel gebruikt waaronder mijn scherm is gekalibreerd. Dus geen Srgb of Adobe of iets.
Ik denk dat als je kalibreerd en het juiste management gebruikt je alsnog verschillen kunt zien na uploaden via een host.
Als je dus zou mailen, zou de foto gelijk moeten zijn lijkt me..............(leuke test wellicht?)
Wanneer je een website bekijkt met Safari en Firefox dan zal je zien dat er kleurverschillen zijn. De kleuren van Firefox zijn minder kleurrijk dan die van Safari. Open bijvoorbeeld in beide browser maar eens een willekeurige foto in Flickr en vergelijk de kleuren. Safari ondersteund het gebruik van kleurenprofielen en Firefox doet dit niet om zodoende de opbouw van een webpagina te versnellen.
Vanaf Firefox v3.x is het mogelijk om de kleurprofiel management te activeren om zodoende de kleuren van een webpagina weer te geven zoals ze bedoeld zijn.
Typ in de address bar van Firefox: about:config er verschijnt nu een overzicht van Firefox settings ga opzoek naar de optie “gfxcolor_management_enabled” en dubbel klik hierop. Hierdoor zal de setting veranderen van false in true. Herstart nu Firefox en je zult zien dat de kleuren een stuk levendiger zijn geworden. Zie hieronder het voorbeeld van voor en na de aanpassing.