Gemini schreef:
Alsof het hebben van een camera en het knopje indrukken genoeg is...
Ik vind van wel. In ieder geval, voor mij werkt het. Ik moet al die ingewikkelde dingen ook niet op mijn camera hebben. Ondanks dat hij zo duur was en er zoveel instellingen op zitten, gebruik ik alleen de P-stand. Nog nooit een andere gebruikt (weet ook niet hoe ik dat in moet stellen, de handleiding is veels te dik om te lezen) Een portretstand, of sportstand zit er helaas niet op, daar laat Canon een steekje vallen. Maar hij zag er zo professioneel uit toen ik hem in de winkel zag staan. En hij was ook heel duur (heb er wel meer dan 4000 euro voor betaald toen) Dan moet je toch zeker wel kunnen zeggen dat je een prof-camera hebt, dus dan moet je jezelf ook zeker fotograaf kunnen noemen.
Ik ben wel blij dat er voor dat geld nog geen flitser op zat. Dat is iets waarvan ik al helemaal niet weet wat ik er mee zou moeten, dus ik ben blij dat dat niet op de camera zat.
Wel heb ik er natuurlijk een losse flitser bijgekocht, want ik kwam er al snel achter dat iedereen die eentje had, dus die moest ik dan ook hebben.
Ook heb ik mijn bijdrage aan het mileu geleverd door alvast te investeren in massa's glas wat in de toekomst heel mooi gerecycled kan gaan worden. Het meeste van dat glas zit in een behuizing met een mooi rood randje. Het schijnt goed spul te zijn, maar ik zie het verschil niet.
Voordeel is wel dat het allemaal heel degelijk is en het schijnt zelfs tegen regen te kunnen, niet dat ik dat ooit heb getest, want je denkt toch niet dat ik in de regen ga fotograferen?
Daarnaast snap ik ook niet dat ik jarenlang in de schoolbanken heb gezeten en heb gekeken naar werk van andere fotografen, over allerlei dingen heb gediscusiëerd met mede-studenten, daar ook foto's (voor) heb gemaakt, foto's van mede-studenten heb besproken en uitgebreid geluisterd naar wat zij van mijn foto's vonden. Ook de uitgebreide verhalen van de leraar over bijvoorbeeld Photoshop snapte ik nooit. Een foto komt toch gewoon kant en klaar uit de camera? Je brengt je geheugenkaartje toch naar de Hema en duwt daar alles in een machine om afdrukken te laten maken?