Het is 22 jul 2025 19:16

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur vakantie noorwegen - Oslo
 vakantie noorwegen - Oslo
BerichtGeplaatst: 07 aug 2010 23:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
deze foto's heb ik afgelopen vakantie gemaakt. 100 meter van de camping af, net buiten Oslo.
ik hoop dat het iets is. :upc :nee

1.
Fotografie
exif:
iso: 100
f/8
1/80
63mm

2.
Fotografie
exif:
f/6.3
75mm

3.
Fotografie
exif:
f/9.0
1/80
63mm

4.
Fotografie
exif:
f/9.0
1/80
75mm

5.
Fotografie
exif:
f/5.0
1/80
75mm

Laatst bijgewerkt door ni3lsj4ns3n op 08 aug 2010 11:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 00:02 
Lid
Fotografie

Bij veel van je foto's loopt het water er aan de zijkant uit. Maar verder rustige zons ondergangen. Wat ik erg gek vind is de panorama, die is door CS gestitched en op zich erg goed/mooi, maar wat een vertekening. het water lijkt wel een skate haflpipe. Heel bijzonder. Ik dacht is dat het een slechte lens was, maar.......

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 09:46 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
een mooie serie :up zou wel fijn zijn als je de exif bij de foto's plaatst ;)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 10:36 
Lid
Fotografie

1 vind ik niets doordat hij op delen over en onderbelicht is, dit maak je goed met de HDR versie eronder. Mooie lucht.

3 is appart, indrukwekkende lucht, wel ietsjes uitgebeten en aan de randen erg donker.

4 is mooi belicht, vind alleen de tak niet prettig in beeld hangen, had hem denkik een stuk hoger geprobeerd in beeld te nemen.

5 is mooi, zou proberen de boom weg te werken en een stuk van onder af te halen. Voor het ideale was het mooier als de vogel iets hoger boven de horizon was, maarja, dat heb je niet altijd voor het uitkiezen.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 10:40 
Lid

1 - Op zich leuk idee, jammer van de uitgebeten lucht. lichtstralen zijn tof.

2 - Dezevind ik niks, kleuren zijn te nep.

3 - Deze vind ik redelijk mislukt door de mislukte stitching.

4 - Mooi licht, mooie silhouet van die takken.

5 - Jammer dat die boom erop staat en dat de vogel bewogen is. verder erg mooi!

BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 11:15 
Lid
Fotografie

Kweetniet, deze zijn niet mijn smaak ben ik bang.
De tweede foto is een aardige HDR foto, maar de effecten zijn een beetje overgedramatiseerd.
Net alsof er een atoombom achter de wolken ontploft... :blush

De andere foto's komen erg donker over, voornamelijk door het tegenlicht en de lucht.

Maar misschien ligt dit gewoon buiten mijn interessegebied en is het iets persoonlijks. :DD

BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 11:51 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Bij veel van je foto's loopt het water er aan de zijkant uit. Maar verder rustige zons ondergangen. Wat ik erg gek vind is de panorama, die is door CS gestitched en op zich erg goed/mooi, maar wat een vertekening. het water lijkt wel een skate haflpipe. Heel bijzonder. Ik dacht is dat het een slechte lens was, maar.......

De panorama ga ik nog eens proberen te stitchen, maar volgens mij is dit geen fout van het stitchprogramma maar zat dit al zo in de foto's, wel appart idd, vond ik ook al.

Tony schreef:
een mooie serie :up zou wel fijn zijn als je de exif bij de foto's plaatst ;)

dank je :) . De exif heb ik er bij gezet!

Akira schreef:
1 vind ik niets doordat hij op delen over en onderbelicht is, dit maak je goed met de HDR versie eronder. Mooie lucht.

3 is appart, indrukwekkende lucht, wel ietsjes uitgebeten en aan de randen erg donker.

4 is mooi belicht, vind alleen de tak niet prettig in beeld hangen, had hem denkik een stuk hoger geprobeerd in beeld te nemen.

5 is mooi, zou proberen de boom weg te werken en een stuk van onder af te halen. Voor het ideale was het mooier als de vogel iets hoger boven de horizon was, maarja, dat heb je niet altijd voor het uitkiezen.

bij foto 4 zat die tak mij idd ook wel in de weg. maar vond het van die plek wel mooi en hier omheen waren nog veel meer takken, zo kon ik het nog het beste er op hebben, maar tak is idd niet heel erg mooi (niet op die plek).
bij foto 5 was ik al begonnen met het weghalen van die boom, hij was nog groter, maar ik zal zo nog even kijken of ik er nog wat meer van af kan halen(helemaal weg). En ik had ook al een tijd staan wachten tot die vogel er mooi op zou staan, maar daar had hij niet zo veel zin in volgens mij.

polariteit schreef:
1 - Op zich leuk idee, jammer van de uitgebeten lucht. lichtstralen zijn tof.

2 - Dezevind ik niks, kleuren zijn te nep.

3 - Deze vind ik redelijk mislukt door de mislukte stitching.

4 - Mooi licht, mooie silhouet van die takken.

5 - Jammer dat die boom erop staat en dat de vogel bewogen is. verder erg mooi!

Dank je, zal zoals ik eerder al zei nog even kijken of ik die boom er helemaal weg kan halen.

Ebbot schreef:
Kweetniet, deze zijn niet mijn smaak ben ik bang.
De tweede foto is een aardige HDR foto, maar de effecten zijn een beetje overgedramatiseerd.
Net alsof er een atoombom achter de wolken ontploft... :blush

De andere foto's komen erg donker over, voornamelijk door het tegenlicht en de lucht.

Maar misschien ligt dit gewoon buiten mijn interessegebied en is het iets persoonlijks. :DD

nou ja, dat kan ook. bij de HDR heb ik juist geprobeerd me in te houden, als je eerdere post van mij ziet ben ik daar niet aaltijd zo goed in bij een HDR.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 15:37 
Lid
Fotografie

1: mooie foto maar de persoon vind ik een beetje een dissonant in dit geval.
2: leuke hdr maar ik had em nog even naverscherpt. Ik blijf maar herhalen: tone mapping is puur een persoonlijke smaak. Soms leidt overdrijven tot unieke opnames. Soms valt het geheel buiten mijn smaak. Ik ben allang blij dat CS5 inmiddels een optie heeft om tone mapping toe te voegen. Ook nadat HDR is gemaakt.
3: je panorama verloopt zo omdat je je horizontaal hebt afgesteld. Je camera stond voor de middelste foto wellicht horizontaal maar het standpunt van je statief stond 'voorover geleund"
4: Mooie opname
5: jammer van de tak links. De vogel voegt juist een geweldige dimensie aan de foto toe. Dat de vleugels iets bewogen zijn maakt helemaal niets uit. Op de boomtak na een superfoto.

BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 19:08 
Lid
Fotografie

de 2e vind ik de minste; rechterkant lijkt veel lichter te zijn.
Vind de rest een mooie wat mystieke sfeer uitstralen waarbij foto 3 door zijn donkere randen en het uitgebeten midden je bijna de foto inzuigt...
Denk dat je je bij deze serie meer door de sfeer moet laten leiden dan door de techniek..
Daarin ben je mi goed geslaagd.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp