Het is 09 sep 2025 19:52

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Nog meer Cindy's
 Nog meer Cindy's
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010 09:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo allemaal,

Heb nu heerlijk vakantie en mijn bedoeling is, heel veel foto's maken, o.a met Cindy.
Deze keer gemaakt in de grote zaal van de Koninklijke Schouwburg, als achtergrond heb ik de 67 'trekken' buizen waar licht, doeken, enz in worden gehangen, en met het brandscherm, en op het dak.

1

Fotografie

2

Fotografie

3

Fotografie

4

Fotografie

5

Fotografie

Mieg

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Nog meer Cindy's
BerichtGeplaatst: 05 aug 2010 18:13 
Lid
Fotografie

Knap lijnenspel in uw reeks
F4 : het linkse zwarte deel vanaf de paal voegt niks toe aan de foto; zou dat niet in beeld hebben genomen
F5 : vind ik niet goed; achtergrond veel te duidelijk en dus druk

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Nog meer Cindy's
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 10:21 
Lid
Fotografie

Ik kan dennis wel volgen qua lijnen, maar denk dat groothoek ook mee zal spelen. Meerendeel is wat ik zo kan zien met een aardige groothoek (17mm) gemaakt, waardoor je die vertekening gaat krijgen. Er zijn wel wat progjes die distortion kunnen verhelpen,.. ik zou toch even kijken, want helemaal recht ogen ze denk ik een stuk strakker.

Die laatste ,.... m.i. super !!
Contrast van hel wit naar pik zwart zit in de plaat en natuurlijk het grote contrast van de mooi jurk en de stadse/industiele achtergrond. Van mij hoeft deze dan dus ook helemaal niet in de dof te vallen omdat hij imo een grote bijdrage levert aan de foto.
Wel zou ik goed op je compositie gaan letten. Nu staat het model nl iedere keer pal in het midden,.. waar je d'r eigenlijk niet altijd wil hebben.
Hoeft niet helemaal aan de zijkant maar net uit het midden is ook al goed.
( of regel van derden gewoon wat aanhouden ) Zeker bij foto's waarbij het model de foto uit kijkt zou ik in de kijkrichting graag wat meer ruimte willen zien.

Verders qua licht , erg mooi. En natuurlijk een leuk idee, en een pracht plek om uit te voeren daar :D

Nog meer Cindy's
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 10:41 
Lid
Fotografie

@ Dennis en Martin,

Bedankt voor jullie commentaar, jullie hebben allebei gelijk, ik ga proberen die lijnen beter te krijgen met de nieuwe lightroom 3 zit een goede lenscorrectie bij, en wat betreft dat Cindy in het midden staat, tja ik had het ook liever anders gehad, heb erg lang naar foto 4 zitten te kijken en anders kaderen, maar ik wil laten zien dat Cindy erg klein lijkt bij dat ijzeren brandscherm, als ik de linkerkant weghaal is dat effect weg, en op het dak, daar staat Cindy 'precies' in het gaatje van de skyline van Den Haag, en ik wil zoveel mogelijk skyline laten zien, ik zal er volgende aan denken!

Mieg

Nog meer Cindy's
BerichtGeplaatst: 08 aug 2010 18:36 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik deel de menig over de kracht die sterker zal worden als de vertekening gecorrigeerd word.
Verder vind het mooie platen :up

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp