Het is 22 jul 2025 20:14

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Voetstapjes
 Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 13:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Dit is één van de vele foto's die ik op mijn vakantie heb gemaakt in Italië met mijn nieuwe camera.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Exposure 0.017 sec (1/60)
Aperture f/5.6
Focal Length 55 mm
ISO Speed 400
Exposure Bias 0 EV
Flash On, Fired

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Blinnie op 31 aug 2010 20:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 16:10 
Lid
Fotografie

sorry maar je foto is te klein om goed te beoordelen, voordat je plaatst altijd even de regels lezen ;) dus even groter plaatsen anders gaat het topic op slot. linkjes op deze manier zijn ook overbodig ;) heb ze dus verwijderd

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 16:13 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Het is goed dat je op ISO 400 heb geschoten anders was met de flits de gehele achtergrond donker geweest. De eerste gele voetstap die mijn aandacht gelijk trok is onscherp. Het lelijke hek, het halve huis, de betonnen 'bobbel' en in de verte liggende heuvels voegen niets toe aan deze foto dan wel de voetstappen (die kennelijk het onderwerp zijn gezien je titel.. ). De uitsnede, indeling is niet goed. De foto vertelt zeg maar geen verhaal, althans laten bij mij geen verhaal opkomen. Gezien voorgaande vind ik dit een nietszeggende foto. Sorry.
En geeft je twee katten Henk en Arie een knuffel! :S

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 16:38 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Een stapje verder naar rechts en dan je camera naar links draaien zodat de betonnen bult net buiten de foto valt was denk ik beter geweest ;)

Profiel op dit foto forum
 Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 16:52 
Lid
Fotografie

@ tony, ik begrijp niet welke linkjes je bedoelt. Als dit over mijn foto gaat, ik heb gewoon de BB code van flickr gekopieerd en hier geplakt net zolang tot mijn foto het deed. Ik zal zodra ik thuis ben de foto in Photoshop resizen zodat hij voldoet aan de juiste formaten. Ik heb mijzelf inderdaad nog niet zo heel goed verdiept in de regels. Sorry daarvoor.

@GJdenbesten. Bedankt voor je feedback. Helaas zijn de voetjes in Italie en ik weer in Nederland dus ik kan het niet nog eens gaan proberen. Maar ik zal het in gedachten houden bij het maken van andere foto's.

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt dat ik mijn twee katten moet knuffelen met die emoticon er achter. Dat komt op de één of andere manier niet zo heel aardig over....

Edit: @ shooter. Dankjewel. Maar zoals je hierboven kunt lezen... Ik denk dat ik dat over één jaar nog eens ga proberen :P

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 16:57 
Lid
Fotografie

Het is altijd lastig om dat wat je ziet zo vast te leggen als het bij jou overkomt.

Ik geloof dat ik een beetje begrijp wat je zag, maar op deze manier vastgelegd komt t niet over (bij mij). :)
Een optie was geweest: van een tikkie hoger fotograferen, dan de voorste stapjes groot in beeld, en naar boven (in de foto) de stappen weg laten lopen. De fot dan niet verder laten gaan dan het lichte deel van de straat.
Op die manier heb je een boeiender beeld zonder storende elementen erop. :)

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 17:06 
Lid
Fotografie

er stonden diverse linkjes onder je foto,van inderdaad flickr en die waren gewoon overbodig daarom zijn ze verwijderd. ;) en op de grootte van de foto zal ik nu nog even wachten tot vanavond :)

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 17:31 
Lid
Fotografie

Blinnie ,
Dit is goed opgemerkt en een verdienstelijke poging ,
ik had het welliswaar anders gedaan en een lager standpunt ingenomen , dan het focuspunt op de eerste voetstap gelegd en de rest laten overlopen in dof , zo had je de gebouwen en hekkens enz niet zo expliciet in beeld ,
maar dit is mijn mening hé , en meningen verschillen .

Groetjes Johny

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 17:58 
Lid
Fotografie

Afgezien of dit onderwerp zich leent voor een krachtige foto, had ik zelf hier een hoger standpunt gekozen. Hiermee kijkt de kijker iets meer loodrecht op de stapjes, en herkent deze dan sneller als afdrukken.

De flits zorgt hier voor een vlakke verlichting.

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 18:55 
Lid

Blin (ik ben geen intimie maar het scheelt weer een aantal toetsenaanslagen) is dit een goede foto.
Als je een ervaren fotografe zou zijn zou ik zeggen "nee" maar in de wetenschap dat je een aanvanger bent moet ik zeggen ja.
Je hebt je foto geplaatst in Urban wat betekend dat de draad en de betonnen blok hier op hun plaats zijn. Neem beide weg en er blijft een wegje met voetstappen over en dat zou misplaatst zijn in Urban.
Draad en betonnen blok geven diepte in je foto tesamen met je voetstapjes.
Je krijgt het voor mekaar om snelheid in je foto te brengen door je lage standpunt. Daardoor begin je met voetstapjes die verder uit elkaar staan dan naarmate ze verder gaan in de foto. Wat bij mij een versnelling geeft naarmate ik dieper in de foto kijk.
De flitslamp geeft een sfeertje van valavond. Denk er wel aan dat er mogelijk reflectoren zijn op straat, wanneer je flitst. Hier zijn ze niet storend.
Ik zou de gele voet wegcroppen.
Is dit een hoogwaardige foto? Zeker niet maar ik heb er al vele slechter gezien van beginners.
In deze foto zitten toch enkele elementen die je moet onthouden voor je volgende foto's.
Jumper BB

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 19:59 
Lid
Fotografie

Ik weet nog niet zo goed hoe je dingen moet "croppen" eigenlijk weet ik helemaal niet wat "croppen" is. Ik zal het eens googelen. En ik heb ook nog steeds niet helemaal uitgevogelt hoe je dingen op bepaalde punten in de foto scherper en onscherper kunt maken, Maar ik ga ermee aan de slag

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 20:09 
Lid
Fotografie

Croppen is een uitsnede maken van een kleinder deel in de foto.
Oftewel, je zoomt als het ware in op de foto.
Meestal om iets storends aan de rand van de foto weg te werken of anders het onderwerp een beetje naar voren te halen.

Flickr heeft idd bij de BBCode een extra regel met een link naar je Flickr pagina.
Die kan je weglaten. Dat beïnvloedt totaal niet de weergave van de foto.
De andere link onder de foto is niet boeiend, want die wordt toch overruled door display-software van dit forum. (Maar dat terzijde.) Klik er maar eens op in dit topic. En zo voldoe je toch aan de eis van Flickr om terug te linken naar Flickr. (Ook al werkt het lekker niet. :DD)

Om via Flickr toch foto's te krijgen van het gewenste formaat (tussen 700 en 900 pixels aan de langste zijde, het liefst 900 natuurlijk), zal je ze ook in dat formaat moeten uploaden. Bij het kiezen van de BBCode kan je ook dan het groostet formaat kiezen en zelfs bij een gratis acount krijg je de foto van 900 pixels te zien. (Het gaat tot 1024x786 geloof ik bij een gratis account.)

Alvast de tip: na elke resize-opdracht zal je de foto standaard een beetje moeten verscherpen, omdat resizen vaak wat pixels samenvoegt en dat uiteindelijk een iets waziger resultaat geeft. Een verscherp (sharpen) opdracht zal helpen de fotoiets mooier te maken.

Succes met de nieuwe pogingen! (Let op: maximaal 2 beoordelingstopics openen per dag. :))

- edit : ik kan niet tiepen -

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 20:18 
Lid
Fotografie

Okay ik had al een grotere versie geupload, Ik zal hem dan nog wat scherper maken en eens kijken wat ik dan met dat kroppen kan. Moet ik hem dan hieronder opnieuw posten ? of gewoon de foto die er nu staat vervangen door de nieuwe foto ?

Edit: Okay, ik doe het eerst maar even hier. Als het toch in mijn eerste post aangepast moet worden hoor ik het wel. Ik hoop dat dit ongeveer is wat jullie bedoelden. Ik heb die gele voet er af gesneden en ik heb een "sharpen" filter over de foto heen gegooid

Fotografie

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 20:33 
Lid
Fotografie

Nu heb je de foto in gewenste formaat. Da's goed.
Aanpassingen kan je het beste eronder plaatsen, dat noemen we updates.
Zo kan iedereen je vorderingen zien. :)

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 20:35 
Lid
Fotografie

Nou bij deze dan. Of kan ik beter zeggen "bij de vorige"

Voetstapjes
BerichtGeplaatst: 01 sep 2010 01:00 
Lid

Wat betreft het scherp krijgw.wwen van bepaalde delen in je foto moet je de theorie van de "DOF" eens doornemen.
Een goede tool en wat uitleg over de DOF vind je op volgende link

http://www.dofmaster.com
Jumper BB

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp