1

2

Exif: 24 mm, f/11, s 1/250, iso 200
groet,
Martin

Dat is oa de reden om af en toe voor ZW te kiezen. Kleuren kunnen afleiden of ergens naartoe leiden. Soms kan een kleur dus afleiden aan de compositie, hoeft niet maar is soms ook de oplossing voor een foto, het voor ZW kiezen dus. Ik zelf vind de kleuren foto absoluut geen aandachtstrekker. De ZW weer wel want ik wordt niet door kleur of het gebrek eraan afgeleid en ik vind tegen verlies van detail aanzitten de ruimte boven het huisje in kleur in ZW weer op niveau qua doortekening. In de ZW versie is derhalve meer te zien. Daarbij vind ik het kader afleiden en kan ik me moeilijker op de fotofocussen. Nog los van dat je 2x je naam erin zetmikekiwi schreef:het grappige vind ik dat beide foto's op een andere manier de aandacht trekken. Bij de kleurenversie trekt mijn oog gelijk naar het huisje aan de rechterkant, bij de zwartwit-versie kom ik uit in het midden, net onder de donkere wolk.
Beide foto's hebben onafhankelijk van elkaar zeker charme, ik kies zelf nu voor de kleurenversie, maar ik denk dat er best potentie zit in een zwartwit-versie, maar dan ietsje anders gedaan (subtieler, in ieder geval niet alles gedramatiseerd)