Nu heb ik al een beetje zitten surfen, maar daar word je niet veel wijzer van.
Er zijn zoveel verschillende soorten
Is er iemand die ervaring met die dingen heeft?
En zo ja, wat zijn belangrijke punten om op te letten.
En welke zou je aanraden?

En heb je al een beslissing genomen? Ik heb anders ook wel interesse in een Mobile HD. Als je iets meer weet, hoor ik het ook graag.Gotchas schreef:Ik ben op zoek naar een mobiele harde schijf voor op vakantie.
Nu heb ik al een beetje zitten surfen, maar daar word je niet veel wijzer van.
Er zijn zoveel verschillende soorten![]()
Is er iemand die ervaring met die dingen heeft?
En zo ja, wat zijn belangrijke punten om op te letten.
En welke zou je aanraden?

Daar geef ik je volkomen gelijk. Met digitale fotografie maakt het immers niet uit hoeveel foto's je maakt. Je hoeft geen filmrolletjes te kopen en geen ontwikkerlingskosten te betalen. Bekijken doe je de foto's toch thuis op je PC, of onderweg op je laptop. Op zo een klein schermpje zie je toch niet veel, je kan ze dan evengoed op het scherm van je camera bekijken.Pedro schreef:Heb zelf de X-drive II-plus. Is een 3,5 inch groot apparaatje. Al twee jaar oud maar voldoet uitstekend. Aanzetten, kaartje erin, knop indrukken en kopiëeren maar. Geen belang bij eentje waarop je de foto's ook kunt bekijken. Is voor mij een echte image-tank. Hoe minder toeters en bellen erop des te minder er kapot kan gaan.

Een laptop heb ik al, maar is een beetje groot als je voor pakweg 10 dagen met de motor ergens naartoe gaat (en al bagage voor 2 personen moet meeslepen). Als ik met de auto onderweg ben is dit allemaal geen probleem (heb zelfs een poweradapter om de laptop in de auto aan 220 te hangen).Gotchas schreef:Ik ben denk ik van plan om een laptop te gaan kopen. Aangezien mijn computer het toch niet meer aan kan om de foto's te verwerken, denk ik dat dat voor mij een betere oplossing is. Wel duurder natuurlijk maar dan heb ik 2 vliegen in 1 klap. Ik kan de foto's beter bekijken en bewerken en op vakantie kan ik ze direct opslaan op de laptop en een cd-tje. Maar iedereen bedankt voor de tips!