Henry schreef:
Landschapjes worden normaal gesproken met een iets kleiner diafragma geschoten. Reden is dat er dan meer scherp op de foto komt. De scherptediepte bij f/4.5 is toch beperkt. De ruimte voor een iets kleinere scherptediepte (via een grotere f-waarde) had in jouw geval gekund (getuige de sluitertijd van 1/2000 sec).
Nog even ietsje meer contrast toevoegen (of in een fotopakket auto levels laten bepalen) voor een nog iets frisser plaatje.
Ik heb er een update bij geplaatst. Het eerste plaatje komt wel meer overeen met de sfeer zoals het was. Dreigende regenwolken/luchten.
Idd. de f 4.5 had hoger gekund. Ik heb erg lopen spelen met deze instelling gisteren. Omdat het weer erg onstabiel was met het ene moment felle zon en het ander moment dreigende wolken of regenbuien heb ik deze nog even snel geschoten voordat ik nat werd. De eerste druppels vielen al op dat moment. Daarom niet meer naar de f4.5 omgekeken maar alleen het resultaat op het schermpje. Daarna snel de camera opgeborgen voordat deze nat ging worden.
Ik zal er de volgende keer nog meer rekening mee houden. In dit geval vind ik het persoonlijk niet erg dat de achterste molen minder scherp is.
gr. Twister