Het is 26 jun 2025 21:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Normandy 2007 - bewerkt
 Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010 12:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb even een nieuw topic aangemaakt van de foto's, enerzijds om de max van 8 foto's niet te overschreiden en anderzijds zodat, voor degene die dat wil, terug kan kijken naar de eerst geplaatste foto's (viewtopic.php?f=7&t=24756)

De foto's zijn gemaakt met mijn compact welke alleen in JPEG kon fotograferen. Gaat hier dan ook met name om de compositie en de nabewerking hoe die 'voelt' bij jullie! Het idee dat ik had bij de foto's is om enigszins wat kleur (groenig/militair) nog te laten zien, met de nadruk op een wat sombere sfeer gezien de setting (ww2). Alleen de laatste foto is iets lichter aangezien hier twee legeronderdelen elkaar na felle strijd ontmoeten.

01
Fotografie

02
Fotografie

03
Fotografie

04
Fotografie

05
Fotografie

06
Fotografie

07
Fotografie

08
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010 13:09 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
:upc Stukken beter! zo zonder logo en de kleurstelling is perfect. voor de rest vond ik het al mooie foto's

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010 15:32 
Lid
Fotografie

ik ben niet zo gecharmeerd van de kleurstelling. Vind het, sorry dat ik het zeg, nogal smoezelig uitzien.
Volgens mij hadden ze het in zw/w of sephia veel beter gedaan. Zeker als je refereert aan de periode die je wil oproepen.
Op compo zou ik nog eens meer gaan letten. Op de eerste en laatste na krappe kaderingen / afgesneden delen (1-4-5-7)
Bij een moderne brug heb ik geen associatie met de periode en sfeer waar je aan refereert (2 - 3 - 4)
de schuin geplaatste foto vind ik niet lekker kijken (4)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010 16:32 
Lid
Fotografie

Lol je mag het zeggen hoor, als ik dat niet wil zou ik ze hier niet moeten plaatsen!

Dat je het er smoezelig uit vind zien is wat mij betreft precies de bedoeling. Dus in zoverre ben ik geslaagd in wat ik wilde overbrengen! :D In die periode waren die lui ook niet zo fris haha Daarbij heb ik juist voor dit gekozen omdat ik niet het geijkte zwart/wit of sepia wilde gebruiken. Heb hier mijn eigen draai aan de combi verleden/heden gegeven.

Krappe kaderingen heb je gelijk in, al vind ik het persoonlijk bij foto 7 niet storend. (alleen ietwat vlak/2d).

De Pont de Normandie; stamt inderdaad niet uit die periode. Is wel de belangrijkste brug om in Normandie te komen vanuit Holland. Dus in zoverre vond ik het bij de trip horen, maar dan inderdaad meer in het heden. Om ze niet uit de toon te laten vallen bij de serie gekozen om ze ook dezelfde kleuren te geven.

4 helemaal mee eens!

Overigens, wat precies vind je aan foto 1 te krap? Aangezien de jeep voor mij het middenpunt is.

Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 05 okt 2010 16:50 
Lid
Fotografie

Als smoezelig je bedoeling was, dan is je dat gelukt (blijf het nog steeds niet mooi vinden, maar da's mijn mening)

Gewoon_Gerard schreef:
Krappe kaderingen heb je gelijk in, al vind ik het persoonlijk bij foto 7 niet storend. (alleen ietwat vlak/2d)..

afgesneden oor en met de loop (nagenoeg) tegen het kader aan - iets verder afstand nemen of meer inzoomen/detail opname zou mijn voorstel zijn in dit geval

Gewoon_Gerard schreef:
De Pont de Normandie; stamt inderdaad niet uit die periode. Is wel de belangrijkste brug om in Normandie te komen vanuit Holland. Dus in zoverre vond ik het bij de trip horen, maar dan inderdaad meer in het heden.

Ik dacht dat de Amerikanen de andere kant opgingen :D . Het hoort misschien wel bij de trip, maar past m.i. niet bij de rest van de serie

Gewoon_Gerard schreef:
Overigens, wat precies vind je aan foto 1 te krap? Aangezien de jeep voor mij het middenpunt is.

Ik bedoel en dat staat er ook maar niet duidelijk genoeg denk ik; krappe kadering op de eerste een laatste na (de rest van de zin slaat op "afgesneden delen")

Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010 10:27 
Lid
Fotografie

haha ja, die gingen inderdaad de andere kant op! :D

Nu ik het teruglees staat het er inderdaad duidelijk genoeg!

In ieder geval bedankt voor de feedback, dat ik het zelf mooi vind wil niet zeggen dat het 'goed' is. Zal het dus zeker meenemen als tip zijnde!

Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 09:19 
Lid
Fotografie

Fotografie

Zo denk ik dat de aandacht meer tussen het oogcontact ligt dan het totaal plaatje waarbij geweer er wel helemaal op moet staan.

Fotografie

Om te laten zien hoe het een foto totaal anders maakt Zo denk ik dat het onderwerp meer op het richten staat.

Let wel, dit is allemaal hoe ik het voel het is geen regel!!

Normandy 2007 - bewerkt
BerichtGeplaatst: 14 okt 2010 09:22 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de snelle reactie Cinemovie.

Ik begrijp dat het jouw gevoel is, alleen kreeg ik de feedback alleen over foto 7 en zoals je mij nu heel duidelijk wijst, is het geweer bij foto 8 zelfs niet geheel in beeld. En dat lijkt niet storend te zijn.

En ik ben het wel eens met de conclusie dat bij de één de nadruk op oogcontact ligt en de ander op het schieten/het geweer zelf.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp