Het is 19 jul 2025 22:28

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Mijn eerste HDR foto's
 Mijn eerste HDR foto's
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010 23:13 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
in italie vanaf de camping mooi uitzicht:) mar toen opeens de storm wolken opkwamen zetten snel mijn camera en statief mee genomen naar hoogste puntje van de camping om deze foto's te maken:)
(zijn mijn erste HDR's)
f1
Fotografie

f2
Fotografie

f3
Fotografie

tips en trucs zijn welkom vooral omdat ik nog niet echt ervaren ben met hdr fotografie:)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Mijn eerste HDR foto's
BerichtGeplaatst: 06 okt 2010 23:17 
Lid
Fotografie

Mooie sfeevolle, en met sterke tonemapping gemaakte HDR's, geven de beelden een schilderachtig beeld, met veel kracht in de detaiering alsmede de contrasten.

De eerste twee smaken mij het beste qua beeldopbouw, en met een duidelijke blikvanger in beeld. Deze mis ik beide een beetje in de laatste plaat die mij dan ook minder aanspreekt.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Mijn eerste HDR foto's
BerichtGeplaatst: 07 okt 2010 18:30 
Lid
Fotografie

Ik ben het grotendeels met Mendel eens, alleen vind ik juist 1 en 3 mooi. 2 vind ik wat minder kijken door onscherpte en de stam die voor de caravan staat.

Mooi licht in de lucht!

Mijn eerste HDR foto's
BerichtGeplaatst: 08 okt 2010 18:11 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Inderdaad een beetje schilderachtig.. persoonlijk vind ik ze een beetje overdone (pas op voor het groen van de bomen). Maar opzich toch redelijk gelukt voor een 1e keer :)

die 2e is niet helemaal scherp, zorg dat de 3 gemaakte foto's precies dezelfde compositie hebben, aangezien photomatix ze over elkaar plakt (oplossing is 1 foto onder en overbelichten).

3e vind ik het mooist :)

Verder zou ik hdr niet gebruiken om je foto mooier te maken maar om een moeilijk te belichten situatie te fotograferen (niet betrekkelijk tot deze foto's maar in het algemeen). Een oplossing voor eenzelfde soort belichting is een grijsverloopfilter. Echter haalt deze wel een beetje contrast uit je foto (terug te halen in PS) maar komt een stuk natuurlijker over.

Profiel op dit foto forum
 Mijn eerste HDR foto's
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010 16:39 
Lid
Fotografie

Hoog dynamisch bereik wordt veel toegepast om opnames, die een camera in 1 keer niet kunnen vastleggen toch dmv meerdere verschillend belichte opnames samen te voegen. Da's een reden om HDR te gebruiken. Een tweede bijkomende reden kan zijn om een foto een bepaald karakter te geven dmv tonemapping. Mits op de juiste wijze toegepast smaakt dat me ook. 2 is qua kleur wel mooi maar mist in dit geval veel te veel scherpte. De andere 2 doen het goed bij me.

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp