Het is 28 jun 2025 17:00

Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.

Auteur Het schepsel vrouw (man) via een paar zwanen
 Het schepsel vrouw (man) via een paar zwanen
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 18:23 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Maakte eerder deze week deze foto’s van een aantal jonge zwanen die me om de een of andere reden deden denken aan de verschillende typen vrouw. Niet dat ik maar ook een klein beetje de indruk wil wekken het wezen “vrouw” uit te kunnen distilleren want daar zijn ze veel te complex voor. Maar om toch een kleine poging te wagen het volgende:
De eerste
Fotografie
is het verzorgende type. Ze maakt het brood klaar voor de man, legt zijn schone onderbroeken voor hem klaar (anders gaat de sul stinken), kook voor haar mannetje en betuttelt hem nogal. Woorden die uit haar mond vaak hoorbaar zijn: Heb je schone sokken aan, hier is de koffie, moet je een koekje, wanneer zullen we “het” weer eens doen? Haar man is het sullige type dat namen draagt als: George, Jaap, Henk etc. Een nimmer opgegroeide man die enige gelijkenissen vertoont met een overvoedde baby en als hoogtepunt in zijn ijdele bestaan, lid is van een of andere tamme club. Kijken samen graag naar: natuurfilms, makke series over eeuwige liefde en woordspelletjes.
De tweede
Fotografie
is het bazige type: Ma Flodderachtige taferelen spelen zich dikwijls in huis af. Vaak veel te dik zoniet moddervet en een paar ballonkuiten waar een Pony de hik van krijgt. Ze commandeert haar man de hele tijd. Woorden uit haar mond zijn: Hebbie de vullisbakken al aan de straat gezet, heb ik het niet gezegt, je mot uit bed, doe me een lol en schuif eens op in bed, wat ben je toch een slappe zak, je houdt niet van me. Haar man is het vreesachtige type, die een chronisch tekort heeft van het mannelijk hormoon testosteron en te veel oestrogeen in het bloed. Hij beweegt zich meestal in kroegen en heeft daar het grootste woord, achter rijkelijk schuimende goudgele cilinders. Favoriete programma’s: Sport, bloedstollende films, braakverwekkende Paul de Leeuw achtig gedoe.
De derde
Fotografie
is het meer bekakte type. Ze geeft haar man constant het gevoel dat hij een dienaar is die haar op haar wenken moet bedienen anders gaat ze janken. Vaak netjes opgemaakt en in een wolk van parfum, waar de meeste andere mannen graag naar kijken maar aankomen mag nu eenmaal niet! Haar woorden zijn:”Geef me eens een kusje, houd je nog van me, wat heb je koude voeten , zullen we wat wandelen en ik heb hoofdpijn. Haar man is een mengeling tussen Bassie en Adriaan en zijn leven is bepaald geen lolletje. Hij scheert zich keurig twee maal per dag en zit ook in zijn vrije tijd op de bank met een stropdas om (de stumpert). Samen kijken ze soap programma’s en veel spelletjes op de televisie.
De vierde
Fotografie
is het gearmd lopende type. Altijd dicht tegen elkaar aan gedrukt op de bank en stevig gearmd in de stad kan je ze vinden. Hun huwelijk is slechts uiterlijk vertoon. Aan de buitenkant lijkt het heel wat maar van binnen is het een vulkaan die op uitbarsten staat. Ze geven elkaar geen enkele ruimte en overal waar je hem ziet is zij en andersom. Heel erg lijkt me dit. Favoriete verblijfplaats: Het Kruidvat, de Hema of koffie bij de V&D. Tv kijken doen ze niet maar lezen veel. Zij de Libelle en de Margriet, hij het Beste of de Elsevier…

Onnodig te zeggen dat de meeste mannen en vrouwen een redelijke mengeling zijn van al dit soort types en veel meer. En dat alles bij het zien van een paar zwanen…

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 18:39 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
:rof
Erg leuk je teksten bij de foto's :upc

De eerste twee foto's zijn mijn favoriet al staat nr 2 een beetje scheef. (Ik weet het, geen beoordeling, maar toch he... ;) )

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 18:48 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Haha neen die heb ik helaas nog niet Ayla...
Neen hij staat niet scheef Marcel dat is een weiland waar je vanaf het schuin voortaande standpunt dit effect krijgt,,,

BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:37 
Lid
Fotografie

Schitterend. Ik zie de typetjes al helemaal voor me... :good

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:39 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
:rof Leuke serie zo, en wat een fantasie bij deze foto's :upc

BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 21:15 
Lid
Fotografie

Leuke serie en wat een fantasie :)

BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 23:23 
Lid
Fotografie

een leuke serie, je verhaaltjes zijn super, mis alleen nog een opname en verhaal van de vrouw zoals jij die zou willen...... :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp