Het is 14 mei 2025 16:27

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Zoom Experience
 Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010 23:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Allereerst hoop ik dat ik deze in de juiste sectie post, wil iemand heb anders verplaatsen?
Vandaag was de Zoom Experience 2010 in de jaarbeurs in Utrecht. Een drukte van jewelste en veel leuke dingen gezien. Foto's maken ging natuurlijk in overvloed, maar plaatjes waar je voor jezelf wat aan hebt werden al moeilijker door de drukte. Zodoende is onderstaande serie niet de netste qua achtergrond en rust, maar het geeft wel mooi weer hoe de dag voor mij was. Licht was al helemaal niet je-van-het want iedereen stond te flitsen alsof het een must was.

1.Bij de canon stand houden ze van een dansje:
Fotografie

2. Een van de modellen standjes.
Fotografie

3. Een afdeling met prachtige auto's (Aston, dodge, porsches etc.)
Fotografie

4.De catwalk
Fotografie

5. De panasonic stand met freerunners.
Fotografie

6. En een niet onappetijtelijke dame.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 28 nov 2010 23:03 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
super al vindt ik bij 4 de tv rechts storend had ik mischien wat bijgesneden:D maar doe het je nog ff niet na :p
volgend jaar wil ik er ook naartoe lijkt me super om daar bij te zijn

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 11:02 
Lid
Fotografie

heerlijk weer die mensen met hun omnibounces over afstanden van meer dan 10 meter :rof :wacko

Maar goed als je geen flitser hebt met een omnibounce dan hoor je er op de ZOOM Experience niet bij. :)

Profiel op dit foto forum
 Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 11:17 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Duckie, je haald de woorden uit me mond.....man oh man.....

@ts, mag ik vragen waarom er geen enkele foto scherp is?
@Jessie, mag ik vragen wat je dan zo super vind aan deze foto´s?

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 12:26 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
heerlijk weer die mensen met hun omnibounces over afstanden van meer dan 10 meter :rof :wacko

Maar goed als je geen flitser hebt met een omnibounce dan hoor je er op de ZOOM Experience niet bij. :)

Ik hoorde er dubbel niet bij, had en geen flitser en geen canon :shock Er liepen ook echt mensen rond waarvan ik dacht, wat sleep je allemaal mee man. Een meneer kreeg nog een beetje ruzie met een klasgenoot van me omdat zij 'in de weg stond'. Nu kon hij er met zijn 1d op monopod met 70-200 en draadloze flitser + 5dII met 100-300 om de nek niet bij.
Bob, ik denk dat het te maken heeft met de compressie/verkleining want de orignele zijn hier wel scherp.. en heb wel naverscherpt na het verkleinen dus ga even kijken waar het fout ging. De eerste is inderdaad niet scherp maar die postte ik meer vanwege de activiteit.

Edit, ik snap er nu even niks meer van, heb de foto's in een vergelijkbaar formaat ook op een andere website staan en daar is de scherpte een stuk hoger :blink weet iemand wat ik nu over het hoofd zie, wat gaat er fout? Kan het aan tinypic liggen?

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 16:45 
Lid
Fotografie

nou allereerst @bobvanduin ik ben pas een beginner dus zeg zoiets al sneller als een ander . wat ik mooi vindt is het feit dat er zoiets georganiseerd wordt en mensen de kans krijgen zoiets te doen.
al heb je een wegwerp camera ik vind niet dat men daar iemand op moet afkeuren . ikzelf heb een canon powershot S2 IS een compact dus , en ik moet zeggen zolang het ding het nog doet spaar ik nog even verder voor een reflex naar mijn keuze ;) ik kan met deze ook goed leren omdat deze veel functies van een reflex heeft.

@christiaan mischien beter om via photobucket te uppen?

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 18:01 
Lid
Fotografie

Jessie, Bob en ik ook moeten lachen omdat het het evenement is waar je je l.l uit je broek kan laten hangen evenement is geworden. Als je langs gaat voor gadgets ed kun je beter naar een echte fotobeurs als de fotokina of diegene in Nieuwegein in het begin van het jaar ed.

Als je daar rondloopt zou je eigenlijk net zoals die gasten van DigitalRev een Nikon strap op een gehuurde 1DsMkIII moeten zetten en rondlopen. Je wordt niet goed van de mensen die alleen maar staan te kijken wat voor rood randje je hebt en wat voor badge er voorop je body zit.

Kijk voor de gein eens naar die foto met die 'fotografen' Rechts onder zit er iemand die creatief wil doen en op goed geluk zijn 70-200 met zijn pols gokt op het onderwerp, de omnibounces die schuin omhoog een plafond proberen te halen van 16 meter hoog met een stand plafond die al het licht absorbeert. Sommigen zien dat hun foto's te donker worden en zetten hem dan maar met wroeging rechtvooruit maar nog steeds te ver van het onderwerp af om een omnibounce daadwerkelijk te kunnen laten functioneren.

En zo zijn er nog een heleboel dingen op die beurs, zoals de onderwerpen. WtF moeten DJ's met dansmariekes op een Canon stand???? Het is net zoals de HCC dagen, dat was ooit leuk, maar is een zinloze actie en je komt met veel rommel thuis die waarschijnlijk bij hetzelfde bedrijf via hun website goedkoper had kunnen krijgen. :)

Ik raad iedereen een keer aan om te gaan, maar als je geweest bent dan ben je genezen.

Echt als ik zou gaan, dan zou ik echt voor de leut 2x een 1DsMkIV huren met een 200L IS USM f/2 en een 50L USM f/1.2

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 18:12 
Lid
Fotografie

Ik heb voor een evenement een keer een shirt laten maken. PRESS heel groot in het midden in Wit op een donkerblauw longsleeve tshirt en met heeeeeeeeeeeeel kleine lettertjes eronder:

here

Echt een shirt voor daar :rof

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 19:43 
Lid
Fotografie

ow duckie dat wist ikke niet lol
neh laat maar dan haha dacht dat het zo'n leuk evenement was maar heb me vergist blijkbaar ;)

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 19:55 
Lid

Het is net zoals de HCC dagen, dat was ooit leuk, maar is een zinloze actie en je komt met veel rommel thuis die waarschijnlijk bij hetzelfde bedrijf via hun website goedkoper had kunnen krijgen. :)

Ik raad iedereen een keer aan om te gaan, maar als je geweest bent dan ben je genezen.

Ben het geheel met je eens.
2009 ben ik er geweest en denk dat het ook de laatste keer is geweest.

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 19:56 
Lid
Fotografie

Het is vergelijkbaar met een auto of motorbeurs, iedereen loopt daar rond met een shirt of jas van hun favo merk, het ergste wat ik ooit gezien had was op de motorrai waar iemand met zijn motorpak en helm in de hand uitstapte uit zijn auto....te triest voor woorden.

Iedereen op de zoom draagt zijn hele fototas mee en het liefst een witte lens of rood randje, ookal is die lens onbruikbaar voor die situatie, hij moet gezien worden.

Kennen jullie nog die reclame van een jaar of wat geleden, 2 mannen in de sauna die staan te praten, komt er een vrouw langs gaan die buiken automatisch naar binnen, is de vrouw weg mag die bierbuik weer los.......gezien worden is belangrijker dan wat je ziet.

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 20:06 
Lid
Fotografie

snap helemaal wat je bedoeld.
bijv: een jaar geleden durfde ik amper iets te zeggen of laten zien hier omdat ik vond dat mijn werk en camera te min was voor deze site.
ik heb me eroverheen gezet bij die gedachte en heb er zeker geen spijd van dat ik hier lid ben. want heb in de tussentijd al aardig wat geleerd :D
bij andere forums waar ik geen naam van noem is mijn camera dus wel te min en dat merk je ook aan de opmerkingen die ze geven , dus heb me daar ook weer snel afgemeld :p

edit: eigenlijk ben ik hier dankzei tony want als ze me niet had verteld hoe jullie te werk gaan had ik het mischien nog niet aangedurft om iets te posten:D

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 20:13 
Lid
Fotografie

duckie schreef:

Whaha en nog erger, op diezelfde foto zie je dat ongeveer de helft niet weet hoe ze hun camera vast dienen te houden...

Zoom Experience
BerichtGeplaatst: 29 nov 2010 20:27 
Lid
Fotografie

Nu mijn bescheiden mening moet ik in deze drukte met veel collega hobbyisten niet zijn om te fotograferen… :)
Die drukte op foto 5 zegt mij al genoeg… :D
Naar welke fotograaf moet het model nu kijken foto 2-4, het word allemaal erg afstandelijk… :S
Foto 5 is sfeervol, maar ze is wel erg afwezig… :blush

Wat betreft de witte kapjes op de flitser en de grote lenzen en/of dure lenzen en camera’s, geweldig toch… :up
‘K heb er geen probleem mee en ik ben niet jaloers op mijn hobby collega’s… :angel

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp