Het beste was natuurlijk om het in een keer goed te doen, maar het is vast niet zomaar over te doen

Gewoon een kleurtje vervangen is makkelijk, maar daarmee ben je er nog niet.
De grote uitdaging die je hier hebt is dat je een drank wilt gaan tonen die ook nog eens veel lichter en helderder van kleur is. Daardoor heb je echt alle dynamische informatie nodig om een beetje uit de voeten te kunnen (RAW file).
Ook moet je heel plaatselijk dingen lichter gaan maken, en zelfs gaan clonen (de arm) om meer transparantie te krijgen.
Ter illustratie heb ik even een vlug voorbeeldje gemaakt:

De uitsnede is verre van perfect en vrij rommelig, ook de kleur is niet optimaal, maar het gaat mij puur en alleen ter illustratie voor de onderstaande stappen:
Dit heb ik ongeveer gedaan:
- Rode kleur uitgeknipt op een nieuwe laag.
- Deze nieuwe laag ge-desatureerd
- de nieuwe laag een paar keer in "screen" blending mode gedupliceerd zodat het geheel lichter wordt.
- een nieuwe laag aangemaakt met een kleurtje en op "color" blending gezet om de kleur overlay weer te krijgen.
Totaal ben ik hier ongeveer 10 minuten mee bezig geweest. Je moet er op rekenen dat je toch al gauw zo'n dik uur met de raw file bezig bent om dit echt netjes te doen.

Wel een prachtig model trouwens! - Heeft ze niet toevallig interesse om vaker voor de camera te staan?