Omdat er de laatste tijd nogal wat vraag naar is over hoe beauty / glamour portretten het beste ge-retouched kunnen worden, en er door Missmaris het goede idee werd geoppert om er een soort challenge van te maken, bij deze dit topic.
Het is de bedoeling (voor wie dat wilt) om de volgende foto te downloaden, deze naar beste kunnen nae te bewerken en dan vervolgens het eindresultaat op 900px lange zijde hier weer te posten:
Enkele regeltjes:- de onbewerkte of nabewerkte foto's mogen
ALLEEN in dit topic op dit forum gepost worden! Dus niet op eigen websites / andere locaties geplaatst worden. Het copyright van de foto blijft bij mij liggen.
- Het is de bedoeling dat er wel serieus mee om gegaan wordt en dat het een beauty / glamour bewerking wordt, dus grappige bewerkingen zoals ogen weghalen, alien maken, etc zijn niet de bedoeling. We moeten wel een beetje rekening houden met het model

- Het is bijna niet mogelijk om al je bewerkingen op te schrijven en erbij te posten, dus dat hoeft ook niet, maar het is wel de bedoeling dat je je best doet om specifieke vragen over je bewerking zo goed mogelijk te beantwoorden. Tenslotte willen we er allemaal van leren

- Er zit geen einddatum aan en er valt niets te winnen, alleen een hoop lol en ervaring / kennis

Dit is de foto:
http://www.frozentimes.nl/forum/PD_Retouch_small.jpg(Link van gemaakt ivm forum restricties en aantal fotos in 1 post).
--> Download Grote JPEG<----> Download RAW (CR2) file <--Deze foto is overigens niet superscherp, er zit wat bewegingsonscherpte in, maar zie dat maar als een extra uitdaging. Je kunt er namelijk best nog wat aan verscherpen zodat het op reguliere prints en op de 900px hier op het forum helemaal niets van te zien is, zoals je kunt zien in het voorbeeld

Ik zal hem zelf ook onder handen nemen en hem hier uiteindelijk ook posten.
Verder zou ik zeggen, have fun!!!

______________________________________________________________________________________________________
Resultaten:Shooter:

Nieks:

Jeroenk:

Gabriella:

Frans:

Joepz:

Wim:

AJL:

Richard:

Fran: