Het is 27 jul 2025 11:32

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ik heb het LICHT gezien
 Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 11 feb 2011 23:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit is een doordenkertje :D

Fotografie

Comments welkom,

Bedankt om te kijken,

Laurent

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 03:15 
Lid

Als leek zeg ik: het ziet er prachtig uit! :) Met wat heeft u eigenlijk rekening gehouden bij het bepalen van de hoogte van de camera? Alleen met het onderwerp (Jezus)?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 10:41 
Lid
Fotografie

cemberkas schreef:
Als leek zeg ik: het ziet er prachtig uit! :) Met wat heeft u eigenlijk rekening gehouden bij het bepalen van de hoogte van de camera? Alleen met het onderwerp (Jezus)?

Hallo,

Bedankt voor de comment.

Als antwoord op uw vraag kan ik u zeggen wat de bedoeling was van deze compositie:
Het onderwerp is LICHT.

Ik wou er het glas in lood raam er volledig op(1ste* licht) + Het beeld met die extra verlichting (2 de maal licht) + het bovenblad van het altaar met de tekst Licht (3 * maal licht)
(En in feite is er een 4de maal licht..... het licht dat op de sensor valt en dit beeld opleverd) :angel

Met vriendelijke groeten,

Laurent

Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 10:49 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
ook al is je onderwerp licht, dan is het voor een mooie foto toch ook belangrijk dat je naar je compo kijkt. ;)
het bovenraam b.v. had er voor mij dan ook helemaal op gemoeten, dus ook de rand van de nis. ik mis eigenlijk ook wat scherpte :(

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 11:19 
Lid
Fotografie

Als vierdelig onderwerp 'licht' is het meer dan doordacht. Vindt vooral het beeld onder het glas in loodraam, en het raam zelf aansprekend. Het altaar edoch spreekt me zelf, en als onderdeel in de opbouw minder aan, met de bloemen erop zelf enigzins rommelig. Had dit dus liever gezien met je standpunt naar voren, zodat altaar eraf viel... :)

Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 16:57 
Lid
Fotografie

Tony schreef:
ook al is je onderwerp licht, dan is het voor een mooie foto toch ook belangrijk dat je naar je compo kijkt. ;)
het bovenraam b.v. had er voor mij dan ook helemaal op gemoeten, dus ook de rand van de nis. ik mis eigenlijk ook wat scherpte :(

Hallo,
Rand van het nis..... : Heb ik ook gezien als ik reageerde op Cemberkas zijn vraag... :S
Scherpte....: Ook weer gelijk.... Ik heb gezien dat ik maar f5,6 heb gebruikt waardoor te weinig scherptediepte. :jj Het Jesus beeld is keischerp...de tulpen daarentegen :nee

Bedankt voor het kritische blik.

Laurent

Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 12 feb 2011 17:08 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:
Als vierdelig onderwerp 'licht' is het meer dan doordacht. Vindt vooral het beeld onder het glas in loodraam, en het raam zelf aansprekend. Het altaar edoch spreekt me zelf, en als onderdeel in de opbouw minder aan, met de bloemen erop zelf enigzins rommelig. Had dit dus liever gezien met je standpunt naar voren, zodat altaar eraf viel... :)

Hallo,

Ik had misschien de bloemen eventjes kunnen wegnemen...(weegt net iets minder dan het altaar :rof ).
Tussen het altaar en beeld heb ik niet voldoende ruimte denk ik (Of het zou dan echt kikvorsperspectief worden).

Ik probeer zo weinig mogelijk/niets te veranderen aan een locatie of foto achteraf. (Anders is het die locatie niet meer....)

Groeten,

Laurent

Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 14 feb 2011 23:41 
Lid
Fotografie

Mendel schreef:

Technisch erg mooi uitgevoerd, mooie belichting en scherpte. Voor de rest ga ik met Mendel mee.

Ik heb het LICHT gezien
BerichtGeplaatst: 14 feb 2011 23:54 
Lid
Fotografie

Hier moet je niet te LICHT over denken.
Het idee is mooi, maar de compo niet goed. Had liever gezien dat de stoel er meer bij zou ZITTEN.
Hiermede komt de linkerdeel minder in beeld.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp