Vanmiddag tijdens een wandeling zag ik vanuit een ooghoek deze 2 reeën.
Ze stonden juist voor een leuk doorkijkje. Jammer genoeg heb ik alleen een 200mm lens ter beschikking zodat ik het bij een landschapje moet laten.

exifdata:
diafragma: 5.6
sluitertijd: 1/125
iso: 640
focale lengte: 200mmVanwege tijdgebrek een late reactie
Bovenstaand ter vergelijking de onbewerkte versie. Niet rechtgezet, niet gecropt niets aan veranderd qua contrast, kleur of niveaus.
Alleen omgezet van nef naar dng (oude versie photoshop herkent d3100 nef files niet) en vervolgens naar jpeg (wel een fractie verscherpt).
Deze foto is gemaakt met een Nikon D3100 op 21 februari om 17:05 uur. Einde van de dag, laagstaande zon dus warme kleuren.
Ik ben geen kenner van reeën maar mijn verwachting qua kleur was dat ze roodbruin zouden zijn. Daar voldoet het linker ree helemaal niet aan. Met enig googlewerk kwam ik er achter dat er kleurvariaties bestaan tot zwart (melanisme) of wit (albinisme) aan toe.
Misschien dat de kleur van deze hertjes het idee van niet kloppende kleuren heeft aangewakkert maar vrijwel het enige dat ik heb veranderd is croppen, auto niveaus, auto contrast, auto kleur. Verder nog darkenlightencenter in color effex wat ik altijd wel wat vind toevoegen.
Gaarne jullie mening / ideeën over de kleuren / bewerking
groeten Lina