Het is 29 jul 2025 19:36

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur St. Kruis
 St. Kruis
BerichtGeplaatst: 25 maart 2011 00:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Akira schreef:
Ik vind hem eigenlijk vrij ruisig en vraag mij af of dit nodig is als je op statief fotografeert... De compositie is wat saai door de centrale plaatsing van je onderwerp.

stond gewoon op iso 100 hoor, ik heb niet zo heel veel probleem met een beetje ruis.. te sterke noisereduction smeert de boel alleen maar uit, en geeft juist weer minder detail

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 St. Kruis
BerichtGeplaatst: 25 maart 2011 01:02 
Lid
Fotografie

Ga met Akira mee dat de compositie wat saai is door de wat centrale plaatsing van de kerk. En hoewel je niet van overbelichting kunt spreken, knalt de belichte kerk er nogal uit. Ook die 'veeg' licht in de lucht vind ik persoonlijk wat minder.

groet,
Martin

St. Kruis
BerichtGeplaatst: 25 maart 2011 01:25 
Lid
Fotografie

THX! compootje is idd niet helemaal wat het moet zijn.. :) de kerk knalt er idd nogal uit, en de veeg is schijnbaar het effect van de schijnwerper die op de kerk gericht staat.. w.s. als ik in bulb had belicht icm de draadontspanner en zelf de duur vd belichting bepaald had, ipv op Av-standje, dat het iets minder sterk belicht zou zijn op de kerk.. nu heeft de camera de de belichtingstijd toegepast, en dat had ik beter zelf kunnen doen.. (ietsje onderbelicht laten dus..)

St. Kruis
BerichtGeplaatst: 25 maart 2011 01:42 
Lid
Fotografie

duckie schreef:
Als je analoog wilt meten dan neem je toch gewoon je digitale camera mee? :) Anders om heb ik ook gedaan. Mijn 30Ec als spot meter gebruiken terwijl mijn digitale camera op statief staat. :) Andersom kan dus natuurlijk ook. Als je toch 2 of meer camera's hebt dan kun je die gewoon gebruiken ipv een dure losse licht meter :)

ik heb een gratis gekregen losse lichtmeter mocht ik hem al nodig hebben voor analoog.. :)

de meeste van mijn analogies hebben ttl, dus dan heb ik die lichtmeter niet per direct nodig. de enige keren dat ik die lichtmeter gebruik is met een TLR, of 1 van mijn 2 praktica´s, (want die praktica´s zijn echt bagger qua lichtmeting. :D )

heb 1x zowel de dslr als de lichtmeter meegenomen, toen ik ineens heel vreemde waardes doorkreeg op mijn leica, maar achteraf bleek dat te komen, door een batterijtje wat zowat helemaal leeg was en dat daardoor de ttl-meting van slag was..nieuw knoopcelletje erin gepropt, en hij deed het weer als vanouds. :up

dat ouwe gossen-dingetje werkt prima, zelfs na al die jaren..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2