dankjulliewel allemaal! het was even uitvogelen hoe ik eea het beste er met dit compactje erop kreeg, voornamelijk qua diafragma, belichtingscompensatie, lichtmeting en bv ook het sfeertje.. veel invloed heb je er namelijk niet op, dus je moet wat rommelen met de weinige instellingen die er zijn.. met wat inzoomen, spotmeting, (meestal) iso 80 en op de juiste plek ´mikken´ kreeg ik er de leukste warme kleurtjes uit en de gewenste scherptediepte.. gelukkig is het een klein sensortje, dus het is niet perse nodig om f/8 of f/10 te bekomen om genoeg scherptediepte te krijgen.. ben er inmiddels ook achtergekomen, dat ik een rastertje kan projecteren op het schermpje, wat ik hartstikke handig vind..

(wordt tijd dat ik es en ander matglaasje met andere grid ga opzoeken voor mijn dslr..denk dat ik toch maar es een katzeyes ga bestellen of zo..

)
wellicht hadden ze nog ietsjes scherper gekund, op statief bv, maar die was ik weer maar eens vergeten..

dat ding heeft 3 weken achterin de auto gelegen, en deze avond dus weer niet he? zul je altijd zien, hihihi! de digitale zoom vermijd ik trouwens zovee mogelijk.. optische zoom is 4x, maar daarboven wordt het echt ruk, want dan gaat het toestel alleen maar de pixels ´opblazen´en dat geeft veel mindere resultaten..
superhandig, zo´n powershotje, en veel beter dan mijn ouwe oly c-160 van alweer enige jaartjes oud..
momenteel staat mijn dslr een beetje werkloos te staan,maar over een tijdje ga ik hem weer gebruiken hoor..