Deze wel wat gecropd hoor.

Mendel schreef:Eerste een beetje druk in de achtergrond. Tweede is mooi macrogeweld met veel detail, mischien iets ruimer in de opbouw doen

Bij de goede tips van Mendel ook nog een tip van mij.Mendel schreef:Ja zo voelt hij voor mij beter aan![]()
Rustige achtergrond is niet alleen kwestie van de scherptediepte goed leggen, maar ook tijdens het fotograferen kijken achter het onderwerp, of er geen objecten zitten, en of die op voldoende afstand zitten.

Goed gezegd maar bij "uit de kast " komende libellen heb je het niet voor het zeggen hoe de achtergrond eruit ziet. Je mag al blij zijn als je ze ziet.Mendel schreef:Rustige achtergrond is niet alleen kwestie van de scherptediepte goed leggen, maar ook tijdens het fotograferen kijken achter het onderwerp, of er geen objecten zitten, en of die op voldoende afstand zitten.
't Is een kwestie van goed kijken vooral op plaatsen waar bijna geen zon komt en ze zitten bijna altijd op de dikkere grasstengels. Meestal vrij laag bij de grond.Gotchas schreef:Ben toch wel wel een beetje jaloers hoor, heb dit nog nooit mogen zien.
Mooie warme kleuren en fijne scherpte, update kijkt net iets prettiger weg
Bedankt voor deze goeie tip Julia. Ik ga hem zeker gebruiken.Julia-V schreef:Ikneem ook altijd een schaartje mee.
Vooral in de morgen (als de vlinders nog rustig zijn) kan je het te veel aan stoorend in de achtergrond mooi weg knippen.
overdag gaat dat wat minder op maar ik heb er toch soms wel plezier van.