Het is 26 aug 2025 01:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur dag je bourtange
 dag je bourtange
BerichtGeplaatst: 09 mei 2011 16:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
ik hoor weer graag wat jullie er van vinden
1
Fotografie
2
Fotografie
3
Fotografie
4
Fotografie
5
Fotografie
6
Fotografie
7
Fotografie
8
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 dag je bourtange
BerichtGeplaatst: 09 mei 2011 19:16 
Lid
Fotografie

De beste opbouw heb je bij de derde, vierde en zesde plaat. De overige vindt ik qua compositie stukken minder uitgekiend.

Jammer van de toeschouwers bij de derde, anders wat dit voor mij het sterkste beeld geweest met het overzicht op het slagveld :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 dag je bourtange
BerichtGeplaatst: 14 mei 2011 11:34 
Lid
Fotografie

erg leuk om zo'n commentaar via de mail over de foto's
en mendel ook nog bedankt.

Mooi overzicht van een geslaagde dag. Even een paar tips die ik niet op de site kan geven omdat ik niet geregistreerd ben.
1) Had ik niet geplaatst vanwege het ontbreken van een been. 1 stap achteruit waardoor het been er volledig opstaat + het kanon krijgt ook wat meer ruimte
2) Ik hou van deze belichting. Het is net of een zonnestraal door de bomen de tafel raakt. Goed gezien…. 
3) Een toppertje, publiek is nog wel weg te halen met PS indien nodig
4) Mooi detail, pas op je sluitertijd…. Hier heb je geluk dat alleen zijn hand is bewogen wat weer een extra dimensie aan de plaat toevoegd maar ben bang dat dit meer geluk dan wijsheid is geweest. Last, sommige plekken zijn overbelicht en mist alle detail (schouders van je onderwerp, arm van de man achter op de foto). Kritischer worden met belichten.
5) Lijkt veel op #4. Jammer dat de lucht is uitgebeten maar is ook haast niet te voorkomen. Er zit meer de 2 stoppen verschil in sluitertijd in vergelijk met #4. Indien mogelijk meet ik in dit soort gevallen het groene gras en houd die aan als mijn belichting. Groen en grijs zijn je vriend voor belichting
6) Geen opmerkingen over. Gewoon af!
7) Netjes belicht, heerlijk histogram. Zo moet je de histogrammen altijd zien te krijgen. Leuke detail foto. Had qua compositie iets sterker gekunt. Kijk eens naar het zwaard… Volgende keer gewoon goed leggen en opnemen in je compositie
8) Ook wederom netjes belicht. Bestudeer maar eens je histogram. Voor mij persoonlijk had de plaat 0,3 stop minder belicht mogen worden waardoor het harde licht op de gezichten getemperd wordt en de lucht iets meer doortekend. Krijg overigs sterk de indruk dat jouw camera beter presteert indien je 0,3 stop onderbelicht. Ik had dat vroeger met een D80, die moets ik standaard 0,7 stop onderbelichten. Last, twe seconde later afdrukken en die wandelaar links in het beeld was weg geweest. Je onderwerpen staan toch stil dus die tijd had je gehad.

Arthur

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp