Het is 19 apr 2024 01:56


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur lucht en licht
 lucht en licht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 18:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
gisteren apart weer met mooie luchten, ik vind landschappen altijd heel mooi om te zien maar het vast leggen is een ander verhaal :P

Fotografie

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 lucht en licht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 18:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1170
Woonplaats: Melick
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Inderdaad mooie luchten, waaruit met een pola-filter mogelijk nog meer te halen was.
Beide foto's zien er fraai en helder uit, maar ook, als ik het zo mag zeggen, een beetje gewoontjes.
In beide staat de horizon nogal centraal, waarmee natuurlijk niet gezegd is dat dat per definitie niet zou 'mogen', maar als je de nadruk wil leggen op de de mooie wolkenpartijen, waarom dan niet meer lucht?
Ook heb je in beide foto's geprobeerd diepte te brengen door iets in de voorgrond mee te nemen, in beide gevallen komt het aan de onderzijde een beetje 'afgesneden' op mij over.
Wellicht dat in foto 1 een lager standpunt dat ene struikje links wat krachtiger in beeld had kunnen brengen. Bij foto 2 vind ik die pluimen in de lucht juist een beetje storend.
Hopelijk komt e.e.a. niet al te kritisch over, ik geef maar aan hoe ik het zie, en dat is uiteraard geen maatstaf :D

groet,
Martin


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 lucht en licht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 18:40 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40252
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
dank je voor de reactie, en is zeker niet te kritisch, ben er blij mee :knip2 zo had ik het dus nog niet bekeken en is eentip voor de volgende weer :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 lucht en licht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 19:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 31598
Woonplaats: Schagen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nee de opbouw kan me bij beide platen niet zo bekoren. Snap je idee van dieptewerking wel, door de planten ervoor mee te nemen. Maar nu zijn ze voor mij meer storende op het uitzicht dan dat ze diepte verschaffen.

Landschapje van de eerste plaat spreekt me als beeld meeste aan, als ik de planten wegdenk heb je een mooi wijds uitzicht. Met een mooi spel van licht en schaduwen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 74 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed