Gemini schreef:
Schaeddy hoezo denk jij dat je met een statief de foto rechter krijgt, en in dit geval beter belicht?
Sorry, maar slaat kant nog wal.
Mike: misschien handig om sluitertijd ook te vermelden, maar aan scherpte ligt t hier niet. Het zwart is dichtgelopen, en het wit ietsje overbelicht hier en daar.
Hoe heb je geflitst? Ws had een reflectiescherm aan de (voor ons) linkerkant je wat met het zwart geholpen.
Verder heb ik er hetzelfde gevoel over als Frans.
In de eerste plaats heb ik op deze topic gereageerd, omdat de mensen wat willen leren en ons om advies vragen.
Geef ik met de beste bedoelingen advies, kom jij me hier even onderuit halen, dat is hetgeen waar jij wel goed in bent.
Als jij reageert is dat meestal op een kattige manier, ik zie maar weinig positieve reacties van jou kant komen....sorry dat ik het zeg..
Om op jouw vraag terug te komen, ik schreef EN je kan beter een statief gebruiken.(trouwens met een statief heb je rustig de tijd om de boel recht te krijgen, ten opzichte vanuit de hand=feit.
Als je een langere sluitertijd neemt, wordt er ook meer van de achtergrond belicht= feit.
Dus zeg niet dat slaat kant nog wal, want dat doet het dus wel.
Misschien krijg je dan nog geen perfect belichte opname, maar het is een begin.