Het is 29 jul 2025 17:53

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bikine II
 Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 10:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Tijdens één van de opnames van onze DVD "strobistworkshops : modelfotografie op locatie" hebben we ook een bikinshoot gedaan aan het zwembad...

De eerste twee foto's werden gemaakt met een sparkling sun umbrella an 1m50 met een quadra.

Voor de derde foto is gebruik gemaakt van een PLM en de quadra van Elinchrom.
De harde zon werd afgeblokt met sunbounce materiaal.

Op de dvd zelf kan je heel goed zien hoe alle plaatjes tot stand zijn gekomen...

Gezien op mijn vorige posting werd gevraagd om nog wat meer te laten zien...
Wel hier nog enkele plaatjes uit dezelfde reeks :

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Hopelijk vallen ze een beetje in de smaak...

Peter :zwaai

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 11:16 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Pete,
Wat is gebeurd met de eerste foto waar ik commentaar op gaf, plotseling zie ik nu een andere en de vorige is weg :shock .

Kan je die ook terug plaatsen , zou wel leuk zijn.

Ik zie nog altijd dezelfde 3 foto's hoor...

De harde schaduwlijnen komen door de opstelling met de PLM.

Quadra is inderdaad met pack, we hebben dit materiaal uitgetest, en nog veel ander materiaal, voor onze DVD. Zelf heb ik de quadra's niet, ik gebruik Hensel Porty Kit 1200 Ws op batterypack, alleen dat Hensel vrij duur is en redelijk zwaar.
De quadra kit is heel licht, vandaar dat ik overweeg toch ook dit pack nog extra aan te schaffen.
Dan kan ik ook ineens de deep octa van elinchrom gebruiken :good2

Thx voor de comment...

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 11:54 
Lid
Fotografie

flashsplash schreef:
Drie maal is scheepsrecht :D , bedankt om de tweede terug te plaatsen.

Het is een mooie reeks :up Niet het WoW effect maar toch goed gedaan. Maar ik zou Flash niet zijn mocht ik niet mijn onverbloemde commentaar hebben, voor wat het waard is en het is goed bedoeld;

De eerste foto, Ik denk dat je hier een kans hebt laten liggen. Mooie modellen, goed materiaal. Alleen zit de compo niet zo goed, geen oogcontact, een storende achtergrond zoals de lijn (rand van het zwembad) die heel nadrukkelijk aanwezig is . De belichting is vrij vlak met weinig elasticiteit.
De borstpartij, niet echt flatterend en onderaan vind ik hem wat rommelig.
Mocht je zelf de belichting opzetten ? Of deed men dat voor U ? Waarom niet wat meer spelen met het licht (verloop, volumes, accenten).

De tweede foto, een gemiste kans op meer . De afgesneden modellen vind ik wat spijtig, een drukke achtergrond en de belichting kijkt niet zo goed, zie hoofd/oog model links (voor de kijker).
De compo vind ik ook maar wat raar, tenzij het voor een speciaal magazine zou zijn. :D

De derde foto, Mooie kleuren en goede belichting , wel niet zo zacht als ik dacht dat het zou zijn met sunbounce materiaal. Toch nog wat harde schaduwen aan het rechter oog en de kaaklijn. Maar kan wel.

Wat de compo betreft zou ik wat van de waterpartij onderaan weghalen. Brengt nu geen meerwaarde.

Bedankt voor de zeer volledige commentaar Flash :up

Ik kies mijn belichting altijd zelf. Nu ja, qua compo dat smaken uiteraard.
Oogcontact vermijd ik veelal in mijn meeste foto's tenzij het gaat om een publiciteitsshot n de vorm van een beautyportret, waar een product wordt verkocht.
Veelal vind ik en mijn klanten het meestel mooier als er gen oogcontact is.
Hetzelfde met afkappen van benen en armen. Dat is iets waar ik hel losjes over ga.
En bij mij valt het dan nog reuze mee hoor. Bekijk maar eens de foto's van bijvoorbeeld terre Bleue, daar wordt nog opvallender gekadreerd en gesneden.
Spelen met verloop etc... dat is voor mij een ander soort fotografie. Bij een bikinishoot vraagt de kijker en koper van de foto glamoureffect. Daar kwam de sparklingsun umbrella goed van pas...

Maar zoals gezegd apprecieer ik ieders mening en ben ik blij met je gefundeerde opmerkingen.

Grz. Peter

Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 12:27 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Wat mij betreft zijn de foto's netjes, maar totaal zonder enige spanning.
In alle foto's is het licht goed in de zin dat het niet over/onderbelicht is, maar ik mis spelen met licht en schaduw.
De uitsnedes van de eerste twee komen op mij niet erg logisch over, met de afgesneden ledematen. Houdingen en blikken vind ik ook niet echt sterk; zo vlak, nietszeggend.
De bewerking is mij veel te plastic, het lijken werkelijk wel poppen.

Voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling je serie gewoon af te kraken. Maar ik vind het zo jammer dat als je modellen en aparatuur ter beschikking hebt, je resultaten zo totaal zonder enige spanning zijn.
Volgens mij heb je alle benodigdheden, maar mist er nog net een 'afslag'. :)

Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 13:27 
Lid
Fotografie

Vind de commentaren terecht hoor, begrijp me niet verkeerd.
Je maakt platen en sommigen houden er van, anderen vinden het niets.

Maar je moet het wel een beetje in de context zien.

Zoals als een gezegd maak ik bijna enkel platen voor editorials, publicaties, magazines, reclame, mode en andere klanten.
Dit type klanten vraagt vandaag dergelijke foto's (doe maar eens een Ché, P-magazine of Elle open).
Kijk maar eens in de modecatalogussen van merken...

David Lachapelle wordt als fotograaf de hemel ingeprezen, doch met zeer veel voor- maar ook zeer veel tegenstanders. So what, het is op dit moment wel de best betaalde fotograaf ter wereld.

Wees gerust dat ik licht meer dan goed genoeg ken om er mee te spelen. Als ik hier ander licht had gebruikt had ik totaal andere platen gehad, platen die ik op dat moment niet voor ogen had...

Ook qua bewerking weet ik op voorhand bij het posten op een forum dat daar commentaar zal op komen, maar uiteindelijk is het de keuze van de maker.
Ik heb ooit eens een foto voorgesteld bij een fotoclub. Die foto werd daar met de grond gelijk gemaakt, wegens overbewerking, vervorming van het model, te drukke achtergrond, en noem maar op... Alleen had ik die foto op dat moment al 3 x verkocht als coverfoto.

Misschien moeten ze dit subforum dan ook maar eindelijk een andere naam geven dan portret...
Want ik zou eigenlijk absoluut niet weten in welke rubriek mijn foto's wel thuishoren...

Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 14:24 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Niet alles wat verkoopt vind ik mooi.
Wat jij hier toont vind ik niet mooi, qua uitsnede, licht en bewerking, zoals ik al zei.
Ik schreef ook al dat je alles in huis hebt, maar voor mij ga je er de verkeerde kant mee op.

Je kunt vinden dat ik het goed moet vinden omdat jou klant het wil, ik vind het gewoon niet mooi. Al staat het in ik weet niet welke bladen.
Toch ben ik van mening dat de foto's die je hierboven tootn spanning missen. Foto's in bladen hebben die wel hoor, en ook daar wordt met licht en schaduw gespeelt.

Overigens: ik zou nooit iets afleveren dat ik niet mooi vind. Ik maak bepaald werk, als klanten mijn werk willen dan kan dat. Ik ga echter geen dingen doen die een klant wil, waar ik niet achter sta. Dan hebben ze de verkeerde fotograaf gezocht. :)

Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 14:36 
Lid
Fotografie

Pete schreef:
Tijdens één van de opnames van onze DVD "strobistworkshops : modelfotografie op locatie" hebben we ook een bikinshoot gedaan aan het zwembad...

De motivatie voor je keuzes betrek je op de klant. Dit is wat de klant wil.

Neem aan dat het op de dvd vooral gaat over het creatief gebruik van licht met of shoe reportageflitsers met toebehoren.

wil graag weten wat ik krijg als ik de dvd aanschaf. als klant dan :D

Profiel op dit foto forum
 Bikine II
BerichtGeplaatst: 15 aug 2011 21:20 
Lid
Fotografie

Frans schreef:
Pete schreef:

De motivatie voor je keuzes betrek je op de klant. Dit is wat de klant wil.

Neem aan dat het op de dvd vooral gaat over het creatief gebruik van licht met of shoe reportageflitsers met toebehoren.

wil graag weten wat ik krijg als ik de dvd aanschaf. als klant dan :D

Neem eens een kijkje op http://www.strobistworkshops.be/dvd.htm , daar staat de inhoud op.

Bikine II
BerichtGeplaatst: 17 aug 2011 12:25 
Lid

Persoonlijk vind ik je inleiding totaal nergens op slaan met je foto's.
Je hebt het over een workshop strobistfotografie en je maakt gebruik van Quadra's?
Waar zijn de speedlights gebleven?
Je hebt nu volwaardige studioverlichting op locatie....

Qua platen, er is technisch niets mis mee. Vooral allemaal smaak gebonden en daar heb je je eigen mening over (net als ik :) ) dus dat heeft niet veel toevoeging als ik mijn mening daarover ga delen ;)

Profiel op dit foto forum
 Bikine II
BerichtGeplaatst: 17 aug 2011 20:15 
Lid
Fotografie

FrozenTimes schreef:
Persoonlijk vind ik je inleiding totaal nergens op slaan met je foto's.
Je hebt het over een workshop strobistfotografie en je maakt gebruik van Quadra's?
Waar zijn de speedlights gebleven?
Je hebt nu volwaardige studioverlichting op locatie....

Qua platen, er is technisch niets mis mee. Vooral allemaal smaak gebonden en daar heb je je eigen mening over (net als ik :) ) dus dat heeft niet veel toevoeging als ik mijn mening daarover ga delen ;)

Je mag gerust je mening geven over foto's. Smaken zijn persoonlijk en ik sta open voor eerlijke meningen.

Waarom we quadra's gebruiken en geen speedlights is heel eenvoudig.
Wat we hebben gedaan met de quadra's kan je even goed bereiken met speedlights.
Maar onze workshops zijn destijds begonnen als zuiver strobist, maar zijn ondertussen al heel lang uitgebreid naar oa. studiowerk, kinderfotografie, werken met reflectieschermen en ook werken met studioflitsers op locatie. Maar gezien we in Vlaanderen nu gekend zijn onder de naam strobistworkshops, behouden we de naam ook...

Mvg. Peter

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp