@nikkwaus, ik zou d'r toch niet knuffelen hoor, slangen houden er niet van. Blijven kijkdieren, geen knuffeldieren.. En als deze dame terug knuffelt is de kans aanwezig dat je het niet meer na kan vertellen, of op zijn minst gehavend door een paar tandjes. Over de soort, dit is een enigszins klein blijvende Netpython(4m), (Python Reticulatus) van het eiland Selayar(vlak bij Bali).
Ik wil er wel even bij vermelden! Dat deze specifieke soort alleen geschikt is voor houders, die zeer ervaren zijn met grote felle wurgslangen! Deze slangen zijn niet makkelijk in behoeftes, en vaak ook niet alleen te verzorgen. Ze zijn temperamentvol, vaak fel, snel, erg intelligent, zeer groot zwaar en sterk, en potentieel dodelijk. Dus eventuele liefhebbers, denk s.v.p 10x na voordat je er een koopt.AJL schreef:
Hebt gij dat in je huiskamer

Ze hebben d'r eigen kamer, zodat MOCHTEN ze ontsnappen(nog nooit gebeurt, ik werk heel secuur, bijna dwangmatig volgens andere) is deze kamer 100% ontsnappingsproof. Dat is naar mijn mening een vereiste met potentieel dodelijke soorten, dat ze geen mogelijk hebben naar buiten te ontsnappen. Anders is de buurvrouw misschien ineens d'r hond kwijt, en heb ik een probleem

(Vroeger bij mijn ouders thuis, had ik ze overigens op mijn slaapkamer, maar dat waren wel wat kleinere soorten

)