Alweer mm's tekort....
Forumregels
Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.
Plaats hier je foto's die je wel met de leden wilt delen, maar waar je geen beoordeling over wenst te krijgen.
- momentum60
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Geslacht: Man
Je staat gewoon te ver weg....
- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
met een 600mm had je ws nog te ver weg gestaan en had je ws nog moeten croppen. verkijk je niet op die mm´s he? die jongens zitten er meestal ook nog bovenop om een beeldvullende plaat te krijgen... 
- dhldhldhl
- Lid

- Contacteer:
Mm's is altijd leuk, maar het belangrijkste is dat je het meeste haalt uit wat je hebt. In plaats van denken "had ik maar een 600mm" kun je ook denken "hoe zou ik mijn 105mm het beste kunnen gebruiken? hoe kan ik met minder mm's een net zo gave of misschien zelf veel spannendere plaat maken?" onthoud dat goed.
Verder vind ik deze plaat niet echt mooi belicht..
- AmyLee
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
Je hebt helemaal gelijk...eerst leren roeien met de riemen die je hebt, en dat is helemaal zo slecht nog niet.dhldhldhl schreef:Mm's is altijd leuk, maar het belangrijkste is dat je het meeste haalt uit wat je hebt. In plaats van denken "had ik maar een 600mm" kun je ook denken "hoe zou ik mijn 105mm het beste kunnen gebruiken? hoe kan ik met minder mm's een net zo gave of misschien zelf veel spannendere plaat maken?" onthoud dat goed.
Belichting is idd niet mooi...maar het staat ook in ratjetoe
- sjinouck
- Lid

- Contacteer:
AmyLee schreef:Potverdorie
zie dat je op 200mm zat, gezien je exif, dus ik ga maar uit van een ..-200mm standaardzoom, die wellicht op 200mm f/5.6 zal geven.. reken ff mee, 2x converter is 2 stops lichtverlies, dan kom je al snel op f/11 uit, met verlies van AF.. dat is geen doen..
300mm 2.8 + 2x converter is f/5.6, dus dat scheelt een stopje of wat he?
- Gemini
- Lid

- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Inderdaad, verkijk je niet op de mm's.
Ik heb vorig jaar een 100-400 van Canon aangeschaft. Het viel me enorm tegen hoe (niet) dichtbij ik kwam.
Kan zeggen dat ik bijna spijt heb van die aankoop...
Ik heb vorig jaar een 100-400 van Canon aangeschaft. Het viel me enorm tegen hoe (niet) dichtbij ik kwam.
Kan zeggen dat ik bijna spijt heb van die aankoop...