twstd schreef:
Vind ik persoonlijk een beetje een typische opmerking, mensen zetten hier hun foto's toch juist neer ter beoordeling om er wat van te leren?
Ja, foto's plaats je zéker om van te leren.
Bruidsreportages maak je echter niet om van te leren (tenminste niet als 'eerste fotograaf'). Was handig geweest op Tony te reageren en te zeggen dat je niet de officiele fotograaf was. Door gewoon door te praten suggereerde je dat je de enige was, en dat maakte een aantal mensen wat ongerust.

Het is helemaal geen drama om iets te moeten leren.
Doe je echter niet voor als bruidsfotograaf als je dat nivo nog niet hebt zou ik willen zeggen. Dat gaat een keer mis...
Bij je updates: die zien er beter uit. Nog steeds wordt ik er niet echt vrolijk van; ze zijn echt te duister. Zoals je zelf al aanhaalt gaat het bij belichting hier en daar ook mis.

Wat misschien een goed idee is: vraag de fotograaf die hun bruidsfoto's heeft gemaakt eens of je met hem mag kijken naar zijn foto's? Als ie daar niet voor open staat, vraag dan het paar eens of je hun boek uiteindelijk mag inzien. Dan proberen objectief te vergelijken met wat jij maakte. Is beslist erg leerzaam.