Iets of niets? +updates
- Wolves fotografie
- Lid

- Bezwaar bewerken: Ja
- Geslacht: Vrouw
- Contacteer:
Een blije vriend is toch wel een nieuwe inrichting waard?Lein schreef:Moet ik de rest van mijn inrichting op gaan aanpassen dan hahaha. Het is hier erg licht...misschien maak ik mijn vriend er blij mee, zijn interieur past hier wel bij:)
- Lein
- Lid

- Bezwaar bewerken: Nee
- Contacteer:
hahaha!! Is een dure grap om deze te laten afdrukken en inlijsten heb ik daarnet gezien...een eigen formaat canvas met lijst, zit je algauw op 300 euro ofzo...pittig!!!Wolves fotografie schreef:Een blije vriend is toch wel een nieuwe inrichting waard?Lein schreef:Moet ik de rest van mijn inrichting op gaan aanpassen dan hahaha. Het is hier erg licht...misschien maak ik mijn vriend er blij mee, zijn interieur past hier wel bij:)
- Lein
- Lid

- Contacteer:
gelukkig wel! En echt dankzij dit forum hoor! Ik leer hier zoveel over licht, compositie, afwerking etc...Dat ik nu Photoshop CS4 heb ipv een gratis bewerkingsprogramma scheelt ook veel. Met cs4 kan je toch vaak net wat subtieler te werk gaan.Schaeddy schreef:Heel knap gedaan LeinJij wordt ook steeds beter
![]()
- blue falcon
- Lid

ik vind hem heel mooi

- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Gewone afdruk is goedkoper dan canvas.
Wanneer je bij PosterXXL bestelt kost een afdruk 18,99 Euro excl. verzendkosten. Hoe goed de kwaliteit is, weet ik niet, ik heb nog nooit bij hen besteld, maar voor dit bedrag zou je het kunnen proberen.
Wanneer je bij PosterXXL bestelt kost een afdruk 18,99 Euro excl. verzendkosten. Hoe goed de kwaliteit is, weet ik niet, ik heb nog nooit bij hen besteld, maar voor dit bedrag zou je het kunnen proberen.
- Lein
- Lid

- Contacteer:
bedankt voor de tip!Wolves fotografie schreef:Gewone afdruk is goedkoper dan canvas.![]()
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Hahaha. Hang m toch maar eerst bij mij aan de muur. Misschien met een mooie witte lijst er omheen, past iets beter in mijn zwart/wit/rode vrouweninterieur;)AmyLee schreef:Goed bezig Lein, wat een gave, aparte plaat![]()
Bij je vriend aan de muur....I'll keep an eye on you...of zoiets
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Ik beloof plechtig dat ik een foto zal posten zogauw hij aan de muur hangtSchaeddy schreef:Lein schreef:heb m besteld!!!! yeah baby!!! Als ie er is eens rondneuzen voor een mooie lijst.![]()
![]()
daar verwachten we natuurlijk weer een update van
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Leuk Lein! Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit uitpakt. 
- Lein
- Lid

- Contacteer:
update: snelle levering van posterxxl! Ik kreeg zojuist een berichtje van mijn vriend dat de bezorger was langsgeweest! Morgen krijg ik m pas te zien, aangezien ik vanavond lekker in mijn eigen huiske ben. Ik zal natuurlijk zo snel mogelijk een foto plaatsen. Van t weekend eens bij een lijstenmakerij langs.
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Dan wordt t een behoorlijke lijst...maar heb een lijstenmaker gevonden waar de prijzen heel netjes zijn, dus daar ga ik eens even mee overleggen dit weekend. Heb de foto nog niet gezien, maar vriend zei dat hij toch wat pixelig is, ondanks de optimale beeldkwaliteit...zal wel zijn omdattie zo groot is (100x50cm). Hoop dat t meevalt...althans...van een afstandje toch zeker:)AJL schreef:Ge kiest een standaard kader (bvb 40x50) en daar snijdt ge de passe-partout op maat van de foto....poepsimpel
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Hoe heb je het bestand aangeleverd? Welke afmetingen en hoeveel DPI?
50x100 cm is een standaard lijst hoor, dat hoeft niet zo duur te zijn...
Na een kleine Google opdracht, vond ik hier de goedkoopste: https://www.zelfinlijsten.nl/lijstenmak ... -50+x+100/
Na een kleine Google opdracht, vond ik hier de goedkoopste: https://www.zelfinlijsten.nl/lijstenmak ... -50+x+100/
- Lein
- Lid

- Contacteer:
Poeh...eens even terugkijken naar die afmetingen. de afmetingen zijn 4000x2000px en 72dpi. Nu je dit vraagt, bedenk ik dat die dpi iets is waar ik totaal geen verstand van heb, weet ook niet waar ik dat zou kunnen aanpassen.Wolves fotografie schreef:Hoe heb je het bestand aangeleverd? Welke afmetingen en hoeveel DPI?
Het internet is een prachtplek voor vanalles, maar als het op een lijst aan komt, ga ik toch het liefst zelf naar een zaak toe, zodat ik de lijst met eigen ogen kan bekijken bij de afdruk, voordat ik hem laat maken.
- Wolves fotografie
- Lid

- Contacteer:
Tja, met die afmeting ben ik bang dat je niet te veel moet verwachten van de afdruk. De meeste afdrukcentrales werken met 300DPI of in het beste geval met 250DPI. Wanneer je de 72DPI omzet naar 250DPI houd je nog maar een bestand van 20,3x40,6 cm. Bij 300DPI wordt dat nog maar 16,9x33,8 cm. Dat houdt dus in dat je de afbeelding met een factor van 2,5 à 3 moet gaan vergroten. Zeker wanneer je dat niet zelf doet, levert het kwaliteitsverlies op en dat ga je echt terug zien in je foto ben ik bang.
O.k. dat je een lijst eerst in het echt wilt zien eer je koopt dat kan ik nog begrijpen, maar dat je voor maatwerk wilt gaan i.p.v. voor standaard.
Dat gaat echt een stuk duurder worden... Daar komt bij dat er best hele mooie standaard lijsten zijn. Tenminste naar mijn smaak, maar ik houd van simpel strak en ik kies voor mijzelf dan ook bijna altijd voor een dunne, zwarte, alu. lijst.
O.k. dat je een lijst eerst in het echt wilt zien eer je koopt dat kan ik nog begrijpen, maar dat je voor maatwerk wilt gaan i.p.v. voor standaard.