#1 Netjes belicht, de horizon staat netje op 1/3 vd foto, maar het vliegtuig staat erg centraal Thom. Probeer bij dingen/mensen die bewegen ruimte te creeeren in de kijkrichting,.. In dit geval aan de voor ons rechter zijde. Dat zijn vleugel er dan nóg verder alvalt is niet erg, integendeel misschien nog beter, omdat je dan laat zien dat je dat bewust doet en niet omdat hij simpelweg nét niet helemaal erop paste
#2 Eigenlijk hetzelfde al in #1, maar hier vind ik het aansijden vd vleugel beter gedaan, niet net het puntje,.. maar een heel stuk eraf,... Nu nog een beetje ruimte in de "kijkrichting"
#3 Netjes, aardige crop! Wellicht hier iets vd bovenkant afhalen om de indrk te creeeren dat ze opstijgen (wat ze denk ik ook doen

)
#4 Ook een nette plaat, maar ook in deze erg centraal geplaatst. Wel kun je er hier nog wat aan doen, evenals in #3 kun je er een stukje afhalen. in deze zou ik gaan voor een vierkante crop, waarbij je er dus rechts een stukje afhaalt zodat er voor de vliegtuigen (in de kijkrichting)meer ruimte komt dan achter.
#5 Leuke overview. Tipje: even je lenskap eraf als je on-camera flitst

#6 vind ik de topper van je serie

Natuurlijk wat centraal,... maar ik denk dat iedereen kan zien dat dit din nergens heen gaat

.
mooi bovenin beeld geplaatst met de horizon op 2/3
Misschien volgende keer proberen je diafragma nog wat groter te zetten (kleiner getal) zodat de achtergrond wat "vaag" wordt.
Al met al denk ik dat je zeker niet mag klagen met deze serie Thom

Zeker gezien je leeftijd zul je snel dingen oppikken en leren !!!
vandaar dat ik ook op iedere foto los commentaar heb gegeven.
Is totaal niet de bedoeling om foto's af te kraken hoor,.. begrijp me goed.
is puur om tips te geven zodat je daarvan kunt leren.
ik kijk uit nar je volgende serie !!! Suc6 !!!!