FrenchBull19 schreef:
haha dat klopt ! ben nu veel bezig met macro en dieren fotografie

maar heb nu mn lichte voorkeur naar de 5d gezet !
Dan is dus de 7d de betere keuze.
Ik heb beide. 5d voor binnen, dagelijks gebruik en landschappen. 7d na het verkopen van mijn 40 en 50d. Ookals kun je croppen, voor sport en andere zaken vind ik de 7d toch prettiger juist vanwegen zijn spec. Als je alle tijd van de wereld hebt en je achteraf wilt croppen omdat het kan, tja.
Ik zie dat iedereen naar een 5d grijpt en vooral veel mensen die eigelijk niet hier aan toe zijn. Maar hadden we jaren dat je L lenze moest hebben, nu moeten we naar full frame en vooral direct vanaf een 1000d of zo.
Als je niet weet of je een 5d of 7d wilt, dan ben je er nog niet aan toe.
En je voorkeuren lezende dus is de keuze 7d.
Maar het zal wel een 5d worden.

Je maakt geen betere foto's met een 5d, je kunt met die specs andere dingen, weet je niet welke, dan moet je er niet aan beginnen. Een 7d met een 100L en een 24-105 daar heb je meer aan. Zeker omdat je geen 60d wilt omdat je een 7d wilt omdat je hem wilt, zonder goede reden. En dat MAG!
Ik heb dus dd 5d gekocht omdat ik met de MkI voldoende snelheid heb en AF maar de groot hoek 17-40 wilde gebruiken voor landschappen en omdat zonder flits soms wil fotograferen onder bepaalde omstandigheden. De 40 en 50d heb ik voor sport ed aangehouden, mede omdat ik dacht dat ik er ook geen reet meer voor zou krijgen. De 7d als enkele cam voor sport en vliegtuigen. Was een wens maar een dure en vooor de toekomst. Echter wilde iemand een cam voor hemen haar en kon ik voor 1000 euro van beide af en dus de 2 cams inruilen voor een enkele naast de 5d MAAR voor VERSCHILLENDE DOELEINDEN!
Je kunt ze niet vergelijken alleen beoordelen voor de doeleinden waarvoor ze gemaakt zijn. En die zijn VERSCHILLEND ander was er OF een 7 OF een 5d.