AJL, heb jouw manier gebruikt, en die werkt goed, maar er zitten nu witte randen aan mn foto, om hem vierkant te houden, hoe krijg ik die weg? Alvast bedankt!
Die witte randen is onvermijdelijk.
Nu moet ge de foto gaan uitsnijden. Bij uitsnijden zorg ik altijd dat ik een 20x30 of 30 x 20 formaat behoud.
Het derde is het uitsnijgereedschap geloof ik...dan bovenbalk links breedte 30cm en hoogte 20cm intypen....dan van links onder tot rechts boven een rechthoek tekenen op de foto....het is wel oefen (via undo) want ge kunt het niet veranderen...dan in de bovenbalk rechts klikken op dat "v-ke"...in het groen is dat...dan wordt het uitgesneden.
Ik werk wel op de manier van Storm hahaha, nee heb al een boek van mn oude camera (A100), en daar zitten 100 pagina's Photoshop bij, en de meeste tools ken ik wel inmiddels
Dat is ook de manier waarop ik het geleerd heb (en nog steeds leer)
Toch nog één tip: zorg ervoor dat de je de foto achteraf niet meer hoeft recht te zetten. Recht zetten zorgt toch weer voor kwaliteitsverlies en dat wil je niet. (Neem de proef maar eens op de som; zet een scherpe foto recht en je zult zien hoe de scherpte vermindert)