Het is 28 maart 2024 21:03

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Auteur Canon 5D mark III
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 194
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Tja daar is ie dan!!!

http://www.canon.nl/About_Us/Press_Cent ... k_III.aspx


Ik ben benieuwd naar de prijs van deze camera! Doe eens een gokje :-)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:35 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het is geen gokje, ik heb hem aangeboden zien staan voor 'slechts' € 9999,00. :(
Wel een beest van een camera maar dat heb ik er nog even niet voor over.

Edit: Pfff dat scheelt weer, ik zie nu dat er bij staat "deze prijs is fictief". Ik schrok al. :shock


Laatst bijgewerkt door Rob Olivier op 02 maart 2012 10:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik zeg €3.499 :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:42 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 194
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Rob Olivier schreef:
Het is geen gokje, ik heb hem aangeboden zien staan voor 'slechts' € 9999,00. :(
Wel een beest van een camera maar dat heb ik er nog even niet voor over.


Dat meen je niet!!! Dan prijs je jezelf als Canon toch uit de markt voor de gemiddelde consument!

Ik hoop dat Erik dichter in de buurt zit!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1Dx zit rond de €6800, daar komt ie echt niet boven ;)

€9999 wordt bij veel webshops gebruikt om aan te geven dat de prijs nog moet worden bepaald :)


Laatst bijgewerkt door __Erik__ op 02 maart 2012 10:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:44 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lydia schreef:
Dat meen je niet!!! Dan prijs je jezelf als Canon toch uit de markt voor de gemiddelde consument!

Ik hoop dat Erik dichter in de buurt zit!

Zie mijn bijgewerkte reactie, het valt gelukkig vooralsnog mee. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 10:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 19202
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Psies :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 11:45 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lijkt me een goede upgrade...zo te zien hebben ze vooral aangepakt wat aan de 5D mkII "beter kon" in plaats van het hele model opnieuw uitgevonden...een goede ontwikkeling :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 11:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
stevig prijskaartje...


zie wel dat ze de AF flink onder handen genomen hebben en nog wat mooie features..

denk overigens niet dat 5dmkII´s snel in prijs zullen gaan dalen hoor.. :(


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 14:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
viewtopic.php?f=37&t=42040

;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 14:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
jeroenk schreef:
Lijkt me een goede upgrade...zo te zien hebben ze vooral aangepakt wat aan de 5D mkII "beter kon" in plaats van het hele model opnieuw uitgevonden...een goede ontwikkeling :)



Hoewel ik dit grondig met je eens ben,....

Ben ik dan de enige die vind dat ze eigenlijk de plank aardig misslaan ?
Met 6fps is het namelijk geen snelheidsmonster als bvb hun eigen 7D (de 1 series buiten beschouwing gelaten)
En met z'n resolutie gaat hij het nu dik afleggen tegen de D800 van Nikon, zijn directe concurent. Wat hem dus ook niet echt de top studiocamera maakt :(

Ik vind persoonlijk dat hij er een beetje "tussenin" hangt,... Natuurlijk een hoger ISO en meer focuspunten dan zijn concurent,.... Maar in de studio heb je die ISO's niet nodig + de beheersing ervan is ook nog maar even afwachten,.... Immers liever 6400 met een goede ruisbeheersing dan ultra high, maar een slechte beheersing.
Dan de focuspunten,... de "oude" II heeft er 9 en de gebruikers ervan hebben altijd geroepen dat dat niet uit maakte tov de 51 vd D700,.. Is dat nu wél een punt dan ? Natuurlijk werkt het stukke fijner,... maarrrr
-edit- de D800's ISO gaat ook tot 25600,.. zelfde dus.

Video,.... Ja dat is verbeterd tov de II,... maar aangezien ik Still's wil maken heb ik daar geen *** aan :(
Overigens, door het gebrek caan clean HDMI out wordt hij voor de video boy's ook daar gepakt door de D800,... welke er nog een schepje bovenop doet met meerdere crop modus in video en de daarbij behoorende hogere framerate

ik weet het niet,.. heb nu de 5D II's, maar ben eigenlijk altijd Nikon schieter geweest. Toen de D800 aangekondigd werd hoopte ik stiekum toch wel dat de 5D III ook een lichtelijk studio-gerichte camera zou worden zodat ik m'n glas kon houden en alleen de bodies zou hoeven te vernieuwen.
Maarrr, ik denk dat ik nog maar even doorschiet met de II, want ikzelf vind het het geld niet echt waard om te upgraden,... Ik schiet immer meeste in de studio, en daar ga ik ben ik bang heel weinig merken van de extra centen voor de III.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 15:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 706
Woonplaats: ruurlo
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
volgens mij is de advies prijs 4500 dollar ? nu is de advies prijs volgens mij nooit de prijs die je ook daadwerkelijk betaald ! denk 3100.- met lens ? heb egt geen idee haha weet wel dat ik hem heel stoer vind ! heb ook gelezen dat de 24-70 een mark II krijgt !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 16:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4935
Woonplaats: Ter Apel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nog een linkje met de (advies)prijs :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 16:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
FrenchBull19 schreef:
volgens mij is de advies prijs 4500 dollar ? nu is de advies prijs volgens mij nooit de prijs die je ook daadwerkelijk betaald ! denk 3100.- met lens ? heb egt geen idee haha weet wel dat ik hem heel stoer vind ! heb ook gelezen dat de 24-70 een mark II krijgt !



http://www.cameratools.nl/default.asp?pageid=34&artdetail=CAEOS5DMKIII2470II&webgroupfilter=440

Body only 3499,- ;)

3100 met lens zou te mooi zijn :D :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Lydia schreef:
Rob Olivier schreef:
Het is geen gokje, ik heb hem aangeboden zien staan voor 'slechts' € 9999,00. :(
Wel een beest van een camera maar dat heb ik er nog even niet voor over.


Dat meen je niet!!! Dan prijs je jezelf als Canon toch uit de markt voor de gemiddelde consument!

Ik hoop dat Erik dichter in de buurt zit!

Het is GEEN camera voor EEN gemiddelde consument. Dat consumenten er een hebben is wat anders. En misschien is deprijs stijging wel goed. Het aantal mensen die deze camera's enmass aanschaffen omdat ze echt mythosche proporties eraan ophangen is een feit. Het aantal topic met de MkII zijn in grote meerderheid ;) Canon kan welgevoegelijk de 1100/550/600D wel uit haar gamma halen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Jup, qua prijs lichtelijk boven de Nikon D800E...maar "praktisch gezien" een verwaarloosbaar verschil.

Wat betreft de focuspunten...Nikon D700 schieters riepen ook altijd dat resolutie niet belangrijk was....en daarvan stappen er ook legio over op de D800. Men roept ook wel eens wat om het eigen product te verdedigen ;)

Wat ik op de Canon site gezien heb van iso 6400 ziet dit er netjes uit...wel "zwaar" RAW bewerking op toegepast, maar goed....vreemder vind ik de 3200 iso shots waar de thumbnails al staan en voor de volledige foto "coming soon" bij staat. Je zou bijna denken dat de beelden speciaal geprepareerd worden ;) (en dus in mindere mate de werkelijkheid weergeven in iso prestaties).

Overigens had ik wel dezelfde overwegingen...mensen die met name snelheid misten in hun 5d MkII zullen overstappen...mensen waarvoor snelheid niet zo'n issue is (qua fps én focus) zullen lekker bij hun mkII blijven...de MKI'ers hebben nu wellicht wel een reden om over te stappen.

Ik verwacht van deze camera overigens gewoon goede real life iso's...de mkII gaat hier ook al prima mee om.

Ik ben vooral benieuwd naar de prestaties van het AF-systeem. Als deze net zo goed of beter is als die van Nikon...dan wordt dit gewoon een toppertje weer, helemaal als de prijs stabiliseert.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1834
Woonplaats: Drunen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Duckie, 100% mee eens :up

Maar ik ben wel benieuwd wat jij van de III vindt :D
Ik zit net even op F-stoppers mee te lezen,.. maar erg lovend is hij daar door de meeste ook niet ontvangen,...

ikzelf heb zoiets van,... bijna 4 jaar na de II release,.. en de III voelt voor mij iig aan alsof het een software update zou kunnen zijn :(
Enige waar echt verbeteringen in zitten is het video gedeelte,... waardoor het bijna aanvoelt als een videocamera met de optie om Still's te schieten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
@Martinvh Canon is al jaren heer en meester in het hoge ISO ruis gebied. nikon in het donkere gedeelte, waar je het beter ziet ;) meer pixels waren nooit een argument voor Nikon. Nu heeft Canon altijd al de markt geleid in dit segment en elfs met de D800 leiden ze weer alleen niet in Mp count, soit.

Wat ik vooral mooi vind is dat de D800 opetrokken is en de 5DIII de Nikon meerwaarde heeft overgenomen. Dus lichtmeting af ed. Zelfs al waren dat item waar gear freaks op vielen de D700 was en is goed, maar nooit de referentie op marktleider geweest. nu kwam de D800 weer wat dichterbij de 5DII en heeft Canon de AF en lichtmeting op hoogte gebracht vor gear freaks ;) en zoals al aangegeven is Canon niet in de pixel race gegaan.

Verder zul je voor beide asociaal goede lenzen moeten hebben om het maximale eruit te halen.


Maar mark my words, de. mkIII onderwerpen zullen weer komen vooral voor hen die lieer een body kopen van 3500euro met lenzen van het entry segment ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4986
Woonplaats: aardenburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
als canon nou het zelfde gesofisticeerde flashsysteem als nikon zou hebben he?? dan was dit een ware killer-camera geweest! :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Canon 5D mark III
BerichtGeplaatst: 02 maart 2012 17:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2669
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Martinvh schreef:
@Duckie, 100% mee eens :up

Maar ik ben wel benieuwd wat jij van de III vindt :D
Ik zit net even op F-stoppers mee te lezen,.. maar erg lovend is hij daar door de meeste ook niet ontvangen,...

ikzelf heb zoiets van,... bijna 4 jaar na de II release,.. en de III voelt voor mij iig aan alsof het een software update zou kunnen zijn :(
Enige waar echt verbeteringen in zitten is het video gedeelte,... waardoor het bijna aanvoelt als een videocamera met de optie om Still's te schieten.



Ik vind hem geweldig, lijkt op mijn 7D en fullframe. ;) maar voor mijn foto's is mijn MkI ooK nig steeds te goed.

Ik heb geen A0 printer en bekijk foto's online 900x900 en verder max A4 ;)


Maar het is voor mij nu wel een optie om een ff en een crop voor landscape en sport samen te voegen en met meer dan 22mp is een extender MkIII ook niet meer nodig zolang je niet groter dan A3+ afdrukt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed