Het is 16 apr 2024 19:55


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur de nieuwe molens
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 26 apr 2012 21:35 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 48
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
gisteren een oude fabriek bezocht, toen ik daar toe kwam merkte ik dat alle ingangen toe gemetst waren dus kon ik enkel buiten het een en ander trekken. dit is er nog uitgekomen

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 28 apr 2012 07:46 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 48
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
70 keer bekeken en geen reacties? is het dan zo slecht?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 28 apr 2012 08:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1672
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De composities zijn voor mij niet echt pakkend nee...waar kijk ik naar? Op welk punt wil je dat ik, als kijker focus? 1 en 3 hebben een erg krappe compositie, redelijk krappe DOF, met het scherpe punt niet daar waar ik hem zou verwachten...beiden ook érg krap in het kader.

De balken zeggen me ook niet echt wat...wat centraal beeld, veel zwart en dan balken...nee sorry.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 19 mei 2012 00:39 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18
Woonplaats: Hoogvliet
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hallo Broud, ik had je foto's nog niet gezien. Er is ook zo veel om te bekijken hier op PhotoDrome :yes2 . Je onderwerpen zijn best goed gekozen vindt ik. Niet iedereen zal er iets in zien. Wat ik als thema zie is: verval.

Dan spreekt mij f2 het meest aan. Hout is levend materiaal, maar op den duur gaat ook ijzer of steen aan verval ten onder. Het lijnenspel in f2 is intrigerend en tevens verwarrend. Waar was dit voor bedoeld, deze constructie? Dat laat je (bewust?) niet zien of ging het je ook om het lijnenspel? Dan vindt ik de compositie dus toch geslaagd.

Foto 1 is een, niet eens zo oude, aluminium vulaansluiting. Scherpte ligt echt vooraan op de koppeling. Mensen die er aan gewerkt hebben zal het zo dus wel iets zeggen. Voor een leek zit er geen betekenis in, denk ik.

Foto 3 vindt ik mooi vanwege de erosie en het mos op het materiaal van deze .... uh ... contraptie. Blijft raden wat het is of was.

Door je close-ups wordt het verhaal enigszins beperkt. Maak van zulke onderwerpen ook wat grotere opnames. Dan kun je altijd nog bewerkingen maken die wellicht meer aanspreken dan de platen die je hier presenteert. Desondanks moet ik zeggen dat het thema "Verval" toch wel toepasselijk is.
Zie je dat je mij aanzienlijk hebt geïnspireerd om dieper in te gaan op je onderwerpen. Dus blijf :foto en stuur maar in.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 19 mei 2012 01:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1615
Woonplaats: Veldhoven
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Aan wat deebee heeft gezegd kan ik nauwelijks iets toevoegen, zulke reacties zijn heel waardevol, ook voor andere forummers.
Foto twee vind ik de beste van de drie, daar blijf je wat langer naar kijken. Bij foto drie zou je voor mij echt wat meer scherptediepte mogen inbrengen, het hele apparaat dus in de scherpte. Daarachter juist wat onscherper. Dan kon die foto beter mee met de tweede.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de nieuwe molens
BerichtGeplaatst: 20 mei 2012 10:21 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 48
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
deebee bedankt voor de zeer uitgebreide reactie (:
de houten constructie bevind zich aan de top van een soort graansilo, maar dan een silo in de grond. ik heb er bewust voor gekozen om enkel het hout te fotograferen, op het hout waren hele grote metalen platen aan vastgemaakt die niets zouden toevoegen aan de foto, in tegendeel.
Ik heb ook wat grotere opnames, maar die spraken mij niet zo aan. Ikzelf vind het leuker om wat details te fotograferen zodat men niet altijd precies weet wat het is.
Met het thema verval zit je zeker goed. het is jammer dat ik niet binnen in de fabriek geraakt ben want daar zou het thema nog veel duidelijker geweest zijn ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed