Het is 28 aug 2025 00:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur bertolli fles
 bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 22:17 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fotografie

60D
50mm
geen flits
diafrgama 1.8
ISO 100

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 22:41 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
het is handig als je wat meer vertelt over het hoe en waarom van deze foto en waar je graag tips over wil.
ik neem aan dat dit onder wat je productfotografie noemde valt.
voor mijn gevoel is de foto te romantisch voor een reclamefolder
van de andere kant loop ik ook niet direct naar de winkel door deze foto om het product te kopen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 22:47 
Lid

Sorry dit is hem niet voor mij. Heb het idee dat de foto scherpte mist. Ook zijn sommige letters op de fles onleesbaar. De inkadering is wat te krap aan de bovenkant. En kwa belichting had ik gekozen voor minimaal een softbox met een reflectiescherm. Zodanig dat de contouren van de fles aan de zijkanten een beetje oplichten.. (Een kleinbeetje tangverlichting)

Maar hee, dit is mijn mening natuurlijk... :D

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 22:50 
Lid

Ik zal even uitlegje geven. Mijn eerste bedoeling was een fles wijn met een wijnglas ernaast te fotograferen. Alleen was er geen wijn in huis. Toen heb ik de eerste de beste fles gepakt om daar een foto van te maken. In dit geval was dat deze. En als ik eerlijk ben heb ik nooit gedacht aan de setting (zoals u zegt vind u het een te romantische foto voor een reclame) dit is denk ik dan ook zeker iets dat ik zal gaan meenemen voor de volgende keer. Ik denk persoonlijk ook dat ik beter een lichtere achtergrond had moeten nemen. Ik denk zeker dat ik heel veel met uw feedback kan, heb er gewoon nooit op deze manier met deze kijk er bij stil gestaan. Ik vind ook nu ik naar de foto kijk het toch ook niet een geschikte reclame foto hij is inderdaad wel iets te romantisch ja.
En waar ik graag tips en/of feedback zou van willen krijgen is het licht en de setting. En een antwoord op de vraag: hoe zou u het anders hebben aangepakt. Heb ik echt heel veel aan.
Alvast bedankt voor uw feedback!
Frans schreef:
het is handig als je wat meer vertelt over het hoe en waarom van deze foto en waar je graag tips over wil.
ik neem aan dat dit onder wat je productfotografie noemde valt.
voor mijn gevoel is de foto te romantisch voor een reclamefolder
van de andere kant loop ik ook niet direct naar de winkel door deze foto om het product te kopen.

bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 22:54 
Lid

Hmm ik snap uw mening, alleen heb ik geen soft boxen en te weinig ruimte op m'n kamer om het zo groot op te zetten. Hij is inderdaad wat krap, maar persoonlijk stoort dat mij niet, de scherpte dat zou inderdaad kunnen ik wist ook niet helemaal zeker of die scherp was ofniet namelijk.
A van der Salm schreef:
Sorry dit is hem niet voor mij. Heb het idee dat de foto scherpte mist. Ook zijn sommige letters op de fles onleesbaar. De inkadering is wat te krap aan de bovenkant. En kwa belichting had ik gekozen voor minimaal een softbox met een reflectiescherm. Zodanig dat de contouren van de fles aan de zijkanten een beetje oplichten.. (Een kleinbeetje tangverlichting)

Maar hee, dit is mijn mening natuurlijk... :D

bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 23:27 
Lid
Fotografie

je mag gerust je zeggen hoor.

zou de camera in de portretstand hebben gebruikt.
witte achtergrond en voor het licht een raam op het noorden hebben gebruikt met een reflectiescherm voor wat variatie in het licht.
verder zou ik de foto wat extra verscherpt hebben.

een reflectiescherm kan ook een wit stuk papier zijn, plaatje tempex, karton met verfrommeld en weer vlak gestreken zilverpapier er op.

bertolli fles
BerichtGeplaatst: 06 jun 2012 23:37 
Lid

Met de witte achtergrond en verscherpen ben ik het eens. Maar waar ik dan qua controle een probleem mee zou hebben is met dat raam, ik verlies dan een gedeelte van mijn controle op het licht. En ik vind natuurlijk licht moeilijk werken, bovendien denk ik ondanks die reflectie schermen dat mijn achtergrond zou die wit zijn iets wat grijs zou uitkomen. Maar inderdaad een witter achtergrond zou beter geweest zijn. Bedoel je met verscherpen tijdens het schieten of bij het bewerken?
Frans schreef:
je mag gerust je zeggen hoor.

zou de camera in de portretstand hebben gebruikt.
witte achtergrond en voor het licht een raam op het noorden hebben gebruikt met een reflectiescherm voor wat variatie in het licht.
verder zou ik de foto wat extra verscherpt hebben.

een reflectiescherm kan ook een wit stuk papier zijn, plaatje tempex, karton met verfrommeld en weer vlak gestreken zilverpapier er op.

bertolli fles
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012 07:56 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Dinel schreef:
Ik zal even uitlegje geven. Mijn eerste bedoeling was een fles wijn met een wijnglas ernaast te fotograferen.

Jij mag de wijn niet eens aanraken!!
Je bent veertien!! :rof

Goed dus dat je de olijfoliefles hebt gekozen.. ;)

Ik denk inderdaad dat een witte achtergrond met meer licht, de fles beter uit de wol zou komen..

Misschien zelfde fles, toch die witte setting proberen met nu daglicht (omdat je geen box hebt of iets, is het handig deze zelf te fabriceren)

Ik vind de kadering krap, en het licht niet mooi voor productfotografie..

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 bertolli fles
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012 16:23 
Lid

Met de achtergrond ben ik het zeker eens, maar ik weet eigenlijk niet zou ik het overdoen er veel meer licht aan toe zou voegen. Ik vind wel dat het een romantische warme sweer moet uitstralen (Italie waar de olijfolie vandaan "moet" komen). In deze foto is het te romantisch zoals frans al zei.
heidelroosje schreef:
Dinel schreef:
Ik zal even uitlegje geven. Mijn eerste bedoeling was een fles wijn met een wijnglas ernaast te fotograferen.

Jij mag de wijn niet eens aanraken!!
Je bent veertien!! :rof

Goed dus dat je de olijfoliefles hebt gekozen.. ;)

Ik denk inderdaad dat een witte achtergrond met meer licht, de fles beter uit de wol zou komen..

Misschien zelfde fles, toch die witte setting proberen met nu daglicht (omdat je geen box hebt of iets, is het handig deze zelf te fabriceren)

Ik vind de kadering krap, en het licht niet mooi voor productfotografie..

bertolli fles
BerichtGeplaatst: 07 jun 2012 16:24 
Lid

Iedereen tot nu toe bedankt voor je feedback, ik kan er serieus wat mee en zal het ook echt mee gaan nemen voor de eerst volgende keer!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp