Het is 27 jul 2025 16:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Cathédrale St.Louis, Blois
 Cathédrale St.Louis, Blois
BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 04:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Onlangs een weekje aan de Loire doorgebracht. Zeer kort bezoekje aan Blois gebracht, waar ik deze foto geschoten heb.

Fotografie
D7000, VR 18-105 f/3.5-5.6G @ 24mm, f/5.6, 1/125s

Foto nu ge-upload via TinyPic. Kan dat ook op een andere manier?
Ook kan ik in Opera de vakjes niet aan- of uitvinken (wel in FF).

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 09:15 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
misschien ook leuk om je even hier voor te stellen ;) KLIK

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 10:44 
Lid
Fotografie

Ik vind de foto wel wat hebben, de hoogte van de kerk in combinatie met het omhoog lopende straatje maakt het interessant".

BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 13:04 
Lid
Fotografie

Tony schreef:
misschien ook leuk om je even hier voor te stellen ;) KLIK

Dank voor je welkom en commentaar op de foto.

Dank je Christiaan. Ik was blij verrast met dit viewtje. Ik had "lager" al foto's gemaakt en was via een ongewoon paadje naar boven/de kathedraal gelopen. Toen ik het bochtje om kwam stond hij daar, prachtig in het licht.

BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 19:49 
Lid
Fotografie

Kan dit wel waarderen, geeft je bijna het gevoel er zelf te zijn geweest. Qua bewerking zou ik nog wat aan de curves sleutelen om hem wat lichter te maken en heb je nog naverscherpt na het verkleinen?

Ik was vroeger ook een tinypic uploader maar ik merkte iets vreemds op; wanneer de foto net geupload is, istie nog mooi scherp maar na een aantel dagen (dataverkeer?) verslechtert de kwaliteit van de foto dramatisch! Tegenwoordig doe ik alles via photobucket, gratis, snel geregeld en je hebt je foto's altijd bij je waar je ook bent zonder verlies van kwaliteit.

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 16 jun 2012 20:07 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Mooie foto :upc
Bobi schreef:
Kan dit wel waarderen, geeft je bijna het gevoel er zelf te zijn geweest.

Dat vind ik nou ook. ;)

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 17 jun 2012 00:41 
Lid
Fotografie

Bobi schreef:
Kan dit wel waarderen, geeft je bijna het gevoel er zelf te zijn geweest. Qua bewerking zou ik nog wat aan de curves sleutelen om hem wat lichter te maken en heb je nog naverscherpt na het verkleinen?

Ik was vroeger ook een tinypic uploader maar ik merkte iets vreemds op; wanneer de foto net geupload is, istie nog mooi scherp maar na een aantel dagen (dataverkeer?) verslechtert de kwaliteit van de foto dramatisch! Tegenwoordig doe ik alles via photobucket, gratis, snel geregeld en je hebt je foto's altijd bij je waar je ook bent zonder verlies van kwaliteit.

Ikheb al wel aan de curve gesleuteld (schril contrast in ACR, als ik me niet vergis). Ik heb na het verkleinen ook nog nagescherpt. Nu is die 18-105 niet een allerbeste lens, zeker in combinatie met mijn camera. Als ik de focus bijstel op mijn camera naar -20 (maximale bijstelling) dan focust hij nog steeds niet correct. Het zeldzame geval van pech dat de tolerantie van mijn camera en lens precies dezelfde kant uit fout gegaan zijn. Maar in mijn programma's ben ik niet ontevreden over de scherpte, dus zou het hier op 900 pix max vs, 4950 in mijn programmatuur eigenlijk helemaal dik voor elkaar moeten zijn.
Wat ik misschien wel gedaan heb (dit is echt vers van de pers, want ik ontdekte dat gisteren), is dat ik heb geconverteerd vanuit ACR. Ik merkte bij z/w conversie dat plots, als ik het plaatje ergens anders in opende, het wit enorm ging uitbijten. Met kleuren zal er dus ook wel iets geks gebeuren. Als ik de bewerkte versie van ACR door PS haal en daar omzet naar JPG, dan gaat het wel erg goed.
Maar Tinypic (waar ik het niet zo op heb, maar ik moest wat) zou best ook wel eens kunnen, ik zal er eens op letten.

Bedankt voor je uitgebreide reactie.

@Sjan: fijn dat ik zo'n gevoel over kan brengen. Ik was iig erg in mijn nopjes met deze plaat.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp