Nette foto's hoor,.. van mij hoeven ze ook niet té in het midden,.. een beetje wat qua compo overhouden is wel leuk

Dan lees ik het volgende:
Citaat:
Ik ben een portfolio aan het opbouwen omdat ik hier ook bedrijfsmatig wat mee ga doen.
Het zijn mooie foto's Arend begrijp me niet verkeerd, maar in een portfolio voor productfotografie zou ik ze niet direct doen.
(ik doe dit zelf ook, en zal proberen uit te leggen waarom, en een paar kleine tips proberen te geven)
probeer je in de schoenen vd evt koper te verplaatsen. Productfoto's worden veel al óf door folders, óf door webshops afgenomen.
Vooral bij dat laatste is het erg belangrijk je in de klant zijn/haar schoeen te plaatsen omdat ze waarschijnlijk gaan kopen vanuit jou foto.
-Beperkte scherpte/diepte is "mooi", maar niet fuctioneel. Stel jij bent de dame die de armband wilt kopen,... vrouwen willen graag dat er ook een mooi slotje in de armband zit

-Vaak moet je in 1 foto zoveel mogelijk van het product laten zien, en het daarbij het product zo goed/mooi mogelijk over laten komen.
- Houdt mede voor bovenstaande rekening met vertekening welke kan optreden bij bvb rechthoekige vormen of door bepaalde posities waar je iets neer legt, óf door lensgebruik!
-houdt rekening met DTP-ers van de balden/webshops e.d. deze mannen willen óf alles uitkinppen, óf ze willen het reeds vrijstaand aangeleverd krijgen. Bij beperkte scherpte/diepte ben je de mogelijkheid tot goed vrijstaand maken kwijt

-Beperkte scherpte/diepte kan wél, maar dan in een gehele setting welke niet direct als verkoopfoto door moet, maar meer als promotie werk. mensen moeten dan nieuwsierig worden naar hoe het product er in "het echt" uit ziet (waar je productfoto weer aan de beurt komt)
-Als je bij een setting een glasplaatgebruikt voor een mooie spiegeling (zie je heel veel terugkomen tegenwoordig) zorg dan voor óf een hele dunne, óf gewoon een spiegelende/glanzende ondergrond. Dikker glas heeft nl de eigenschap zowel aan het oppervlak als aan de onderzijde te reflecteren waardoor je een dubbele reflectie kunt krijgen.
Suc6