Ok, maar je wilt niet tever uit de buurt van Zandvoort, dus ik heb me een beetje tot die omgeving beperkt en zelf ben ik nog nooit die kant op geweest om vogels te fotograferen.
Als je iets verder weg gaat van Zandvoort dan is de Oostvaardersplassen wel wat, dit is een redelijk groot natuurgebied tussen Almere en Lelystad.
Ik ben daar zelf 1x geweest met m'n vrouw en de hond en met de hond mag je daar niet overal komen, dus ik heb maar een klein stukje gezien en dat was al mooi.
Dit is ongeveer een uurtje rijden van Zandvoort af[nog geen 60 km.], maar zeker de moeite waard.
Zelf blijf ik meest een beetje hier in de buurt[omgeving Westland

] en dan ga ik meest naar de Broekpolder bij Vlaardingen, of het gebied tussen de Duifpolder en de Kwakelweg bij Maasland, of het Staelduinse bos.
Van de week ben ik nog wel een keer in Zeeland geweest bij de Plompetoren, maar daar kom ik maar een paar keer per jaar en dat is vrij ver van Zandvoort af......ligt veel dichter bij België.
En met Gert vorige week zondagavond nog naar de Biesbosch geweest.....dat is ook heel leuk, maar dan moet je wel een bootje huren, het liefst met fluistermotor[Gert heeft zelf een fluistermotor].
Maar ook de Biesbosch ligt dichter bij België dan bij Zandvoort.